کد خبر: 25304
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
واکسن

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا بە این لحظه بیش از ۷۱ درصد از جمعیت روستایی استان، نوبت اول و ۶۰ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا،بهروز اخوان اظهار کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۹۴ هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۱ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت نموده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹۰۶ هزارو ۴۲۵ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۷ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

اخوان در ادامه از تزریق ۱۷۲ هزار و ۳۳۳ دُز واکسن در قالب نوبت سوم خبر داد و افزود: ۱۲ درصد مردم استان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تا اکنون ۶۵ درصد مادران باردار نوبت اول و ۳۸ درصد آنان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۳۶۰ هزار و ۵۵۱ دُز نیز، باقیمانده است.

اخوان از واکسینه شدن ۸۷ درصد جمعیت شهری در قالب نوبت اول و ۷۳ درصد در قالب دُز دوم در استان خبر داد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا این لحظه بیش از ۷۱ درصد از جمعیت روستایی استان نوبت اول و ۶۰ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر اخوان ادامه داد: ۸۶ درصد نوجوانان استان در نوبت اول و ۷۸ درصد آنان با دریافت نوبت دوم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد دانش آموزان کردستانی نوبت اول واکسن کرونا را دربافت نموده‌اند، تصریح کرد: ۷۸ درصد نیز با دریافت نوبت دوم واکسن نیز در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا در برخی شهرستان‌ها همچنان کم است ضمن اینکه رعایت پروتکل‌ها نیز در حد پایینی قرار دارد لذا این روند نگران کننده و احتمال وقوع پیک ششم را به دنبال دارد.

اخوان تاکید کرد: افرادی که موعد دریافت دُز دوم و سوم آنها فرا رسیده است هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون اقدام کنند چرا که تأخیر زیاد در بین دو دُز در تأثیر ایمنی زایی واکسن مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است تمام سازمان‌های متولی و ارگان‌ها از تمام ظرفیت ها برای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط عموم جامعه و همچنین مراجعه حداکثری برای تزریق دز سوم استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =