کد خبر: 25282
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
هاشمی

استاندار سمنان بروز پدیده حاشیه‌نشینی در شهرها را روی دیگر سکه"بی‌توجهی به روستاها" دانست و گفت: ‌عدم توجه به روستاها می‌تواند منجر به معضل حاشیه‌نشینی در شهرها شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه راهبردی ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه اظهار کرد: ‌باید به حوزه آموزش کسب و کار در روستاهای استان، توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری جلسات ارتباط صنعت و دانشگاه در استان افزود: برگزاری جلسات ارتباط صنعت و دانشگاه، یک ضرورت مهم برای جامعه محسوب می‌شود و لذا این جلسات باید بصورت هر دو هفته یکبار برگزار شود.‌

استاندار سمنان گفت:  متاسفانه در برخی موارد، جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان به روز دانشجو یا مناسبت‌های اینچنین خلاصه می‌شود که لازم است از توان تخصصی و ظرفیت بالای این مجموعه در توسعه و ارتقاء بخشی استان استفاده جدی شود.‌

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان تاکید و خاطرنشان کرد: اتاق دانشگاه و معدن و همچنین اتاق دانشگاه و گردشگری و... در سطح استان ایجاد و از تعاملات دو سویه در این خصوص استفاده مطلوب شود.

هاشمی با اشاره به تلاش‌های استان برای بهبود تولید و اشتغال در استان تصریح کرد: خوشبختانه به همت تمامی دست اندرکاران و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۲۷ واحد صنعتی راکد تولیدی و صنعتی استان در طی سه ماه گذشته به چرخه تولید بازگشته است.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا ارتباط دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی را افزایش دهیم از مدیران صنعت استان خواست: ارتباط خود را با دانشگاهها تقویت کنند.‌

استاندار سمنان همچنین در جلسه شورای قضایی استان با بیان اینکه خدمت کردن به مردم بالاترین افتخار ماست،گفت: تعامل بسیار خوب دستگاه اجرایی و قضایی، یکی از ویژگی‌های مطلوب استان سمنان است که بدینوسیله از همکاری ارزشمند دستگاه قضایی با دولت تشکر و قدردانی می کنم .‌

وی با بیان اینکه امروز همه ما وظیفه داریم تا در راستای کاهش میزان ورودی پرونده های قضایی در استان ، تلاش کنیم افزود: بحمدلله جمهوری اسلامی ایران به نعمت خون شهدا و نعمت ولایت و همراهی و مشارکت مردم ، جزو امن ترین کشورهای دنیاست.

هاشمی اظهار کرد:امروز خوشبختانه با همدلی و وفاق موجود در استان ، شاهد احیاء و بازگشت مجموعه های تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید می باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی معتقد به نشستن در اتاق و تصمیم‌گیری برای مردم نیست و خوشبختانه این مهم در سیاستهای کاری قوه مجریه و قوه قضائیه کاملا مشهود است .

استاندار سمنان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت کاری مسئولان استان است و پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان متجاهر ، اقدام ارزشمند و در خور توجهی بود که با همکاری تمامی دستگاهها و ارگان‌های ذی ربط و بویژه قوه قضائیه و دادستان مرکز استان به انجام رسید افزود: همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی در استان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =