کد خبر: 25131
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
محمدی

فرماندار همدان با بیان اینکه ۲۸ روستا در همدان فاقد دهیاری هستند،گفت:در شهر همدان روی توانمندسازی پنج نقطه کار و ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی محمدی یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان با اشاره به اینکه واژه بازآفرینی از احیای مجدد آمده و در دنیا به آن توجه ویژه می‌شود، افزود: در همین راستا در شهر همدان روی پنج نقطه توانمندسازی کار و ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است و باید از توانمند سازی به بازآفرینی شهری حرکت می‌کردیم.  

وی با بیان اینکه در مناطق نامبرده رفع محرومیت و بهبودی معیشت مردم رنگ و لعاب لازم را نداشته است، ادامه داد: در حال حاضر پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان" مطرح است و میراث فرهنگی این اتفاق را منوط به اصلاح بعضی مسائل می‌داند بنابراین درخواست داریم اقداماتی انجام شود تا این پرونده بتواند با رقیب خود رقابت کند و ثبت جهانی که مطالبه مردم همدان است انجام شود. 

محمدی بیان کرد: شهرداری در ارتباط با بازآفرینی اقدامات خوبی انجام داده و ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این راستا هزینه شده و همچنان نیاز است شهرداری را در این امر یاری کنیم. 

فرماندار همدان ادامه داد: همچنین بحث ارزش افزوده را در کنار بازآفرینی آورده و ۶۶ میلیارد در شهرستان همدان در رابطه باز آفرینی هزینه می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۲۸ روستا در همدان فاقد دهیاری هستند، اضافه کرد: ۵۸ میلیارد برای ۴ شهر همدان، مریانج، جورقان و قهاوند است، ۷۹ روستا از ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برخوردارند. 

محمدی با اشاره به اینکه الحاق اخیر سه روستا به شهر همدان انتطارات مردمی را ایجاد کرده است، افزود: مناطق غیر برخوردار همدان جمعیت زیادی دارند و صرف مسائل فیزیکی در این مناطق پاسخگو نیست و باید مسایل معیشتی مردم هم مورد توجه قرار بگیرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =