کد خبر: 25130
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
برف

به دنبال حاکمیت هوای سرد و برفی همراه با وزش باد، راه 200 روستای استان اردبیل به دلیل کولاک شدید مسدود شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جریان بازدید از روند بازگشایی محورهای مواصلاتی استان در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر همه راه‌های اصلی و فرعی استان به غیر از محور خلخال به اسالم باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.


کلیم‌الله وثوقی دلیل مسدود شدن محور خلخال به اسالم را کولاک شدید و پایین آمدن دید رانندگان در تردد این مسیر اعلام کرد و گفت: به صورت موقت این محور مسدود شده تا در روزهای آینده با بهبود وضعیت جوی زمینه بازگشایی این مسیر فراهم آید.


وی با بیان اینکه از دیروز کار بازگشایی مسیرهای مختلف ترددی در روستاها آغاز شده است، تصریح کرد: 500 روستای استان به دلیل شدت بارش برف مسدود شده بود که تا این لحظه همکاران راهدار سعی کردند تا راه 300 روستا را بازگشایی کنند.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: به دلیل کولاکی بودن هوا در گردنه‌ها و مسیرهای مختلف استان همچنان راه 200 روستا مسدود است و گذر روستاییان در این مسیر به سختی انجام می‌شود.


وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم با فروکش کردن تندباد شدیدی که در منطقه جریان دارد و همچنین کولاک برف در روزهای آینده بازگشایی مسیرها را شاهد باشیم.


وی اضافه کرد: همکاران ما با جدیت تمام سعی دارند تا با برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌های مختلف استان را برای تردد ایمن آماده کنند که این فعالیت در روزهای آینده با توجه به تداوم بارش‌ها با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.


اما بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل از امشب با ورود سامانه جدید ناپایدار در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل بارش برف مجددا آغاز خواهد شد که این سامانه تا اوایل روز سه‌شنبه در استان حاکم خواهد بود.


بارش برف که در روزهای اخیر مناطق مختلف استان را تحت تأثیر قرار داده به برودت هوا و کاهش دما نیز منجر شده به طوری که در اکثر شهرهای استان اردبیل دمای هوا به منفی 5 تا 10 درجه رسیده است.


با تشدید بارندگی‌ها تا 2، 3 روز آینده وضعیت جوی استان همچنان روند سرد و ناپایدار را به خود خواهد دید و پیش‌بینی می‌شود سامانه دیگری نیز در اواخر هفته وارد استان شده و به بارش برف منجر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =