کد خبر: 25123
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
جنگل

استاندار گیلان گفت: پسماند در حال حاضر بزرگترین تهدید زیست محیطی گیلان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی امروز در جلسه مدیریت پسماند استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: چالش پسماند گیلان را در جلساتی که در تهران داشتیم منعکس کردم. گفتنی ها را گفته ایم و باید وارد عرصه عمل شویم.اجرای تفکیک از زباله در روستاها را باید ارتقا دهیم و دهیارانی که موفق عمل کردند را نیز تشویق کنیم.

وی  ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا نیمی از مشکلات پسماند را حل می کند و باید کاری کنیم دهیاران در این بخش باهم رقابت کنند.

استلندار گیلان تاکید کرد: زباله گردی در گیلان شکل خوبی ندارد باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه استان ما کارخانه های خوبی در بازیافت زباله دارد، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شهرداران این است که بخشی از درآمد شهر را از طریق بازیافت زباله ایجاد کنند.  

عباسی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاها و شهرها  مدیریت زباله را رها کردند و در جاده ها زباله ریخته است. انتظار دادم بی توجهی ها در مدیریت نشدن زباله ها گزارش شود تا برخورد جدی با سهل انگاران صورت گیرد.   

وی ادامه داد: باید کار اساسی برای مشکل پسماند گیلان انجام گیرد و ضروری است بودجه پسماند استانهای ساحلی از بودجه مدیریت پسماند استانهای شمالی جدا شود.

استاندار گیلان بر دقت در مدیریت پسماند زباله های عفونی بیمارستانی تاکید کرد و افزود: کارهای عملیاتی و کاربردی باید در این بخش از استان صورت گیرد.

عباسی گفت: مسافران هم زباله زیادی وارد استان می کنند و باید دست به دست هم دهیم تا این نگرانی ها و تهدیدات کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =