کد خبر: 25026
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
سیل

صندوق بیمه کشاورزی خسارات محصولات تحت پوشش در مناطق سیل زده جنوب کشور را ارزیابی نمود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، بر اساس گزارشات و آمارهای دریافتی، جاری شدن سیل و بارش تگرگ در نیمه نخست دی ماه سال 1400، سبب بروز خسارت به محصولات کشاورزی در استان های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، منطقه جنوب کرمان و برخی از مناطق جنوبی استان فارس گردید.

    گروه های ارزیاب صندوق بیمه کشاورزی طی هفته گذشته و هفته جاری با حضور به موقع در مناطق سیل زده، به بررسی دقیق خسارات وارده به محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه پرداختند.  باتوجه به آب گرفتگی معابر و مسدود بودن راه های ارتباطی، تا مساعد شدن کامل شرایط، ارزیابی نهایی خسارات ادامه خواهد یافت.

     کارشناسان بیمه کشاورزی، میزان خسارات وارده ناشی از سیل و تگرگ به محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه در استان های جنوبی کشور را بالغ بر 700 میلیارد ریال برآورد نموده اند.

     دراستان هرمزگان به 2600 هکتار از محصولات باغی و زراعی، 35000 قطعه طیور و آبزیان و 130 رأس دام سبک تحت پوشش بیمه خسارت وارد گردیده است. بر اثر وقوع سیل در رودان 950 هکتار لیمو ترش، درهشتبندی 300 هکتارپیاز، درحاجی آباد 250 هکتار گندم آبی، در میناب 14600 قطعه نیمچه گوشتی و در بندر عباس بر اثر تگرگ 770 هکتار پیاز و بر اثر طوفان20 هزار قطعه ماهیان در قفس خسارت دیده اند.

     در استان بوشهر بر اثر تگرگ، سیل و آب گرفتگی، در شهرستان دیر به 400 هکتار از اراضی کشت گوجه فرنگی و 30 رأس دام سبک، در شهرستان دشتی به 200 هکتار گوجه فرنگی و 50 رأس دام سبک و در شهرستان عسلویه به 30 رأس  دام سبک خسارت وارد گردید.

     در منطقه جنوب کرمان  سطح خسارت محصولات باغی و زراعی 1900 هکتار بوده و 73 رأس دام تلف گردیده است.  از این میزان 750 هکتار مربوط به محصولات زراعی شهرستان رودبار جنوب، 500 هکتار شهرستان منوجان، 500 هکتار شهرستان قلعه گنج و بقیه خسارات مربوط به دیگر نقاط این استان می باشد.

      در مناطق جنوبی استان فارس خسارات وارده در شهرستان های مهر و لامرد 280 رأس دام سبک ، 26 هزار قطعه طیور و 1600 هکتار محصولات زراعی اعلام شده است.

      در استان سیستان و بلوچستان نیز بر اثر سیل به بیش از 80 هکتار از گندم آبی شهرستان دلگان و اراضی زیر کشت پیاز و دام سبک در شهرستان های کنارک و چابهار خسارت وارد گردید.

     بیمه کشاورزی به عنوان یگانه ساز وکار نظام­ مند در جبران خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی و ضامن استمرار تولیدات کشاورزی، با دریافت حق­ بیمه ­ای مشخص در موارد تحت حمایت خود، ریسک سیـل و تگرگ را پوشش داده و بر اساس قانون در اولین فرصت، ارزیابی خسارات و پرداخت غرامات را مطابق تعهدات مندرج در بیمه نامه به­ منظور جبران بخش قابل توجهی از خسارات، برای بیمه­ گذاران فراهم می­ نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =