کد خبر: 25021
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
آبیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین آب پایدار برای شرب، صنعت و کشاورزی از اولویت‌ها محسوب می‌شود، مزیت این استان کشاورزی و دامپروری است و بدون آب نمی‌توان در این حوزه‌ها فعالیت کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری ۲۳ دی‌ماه در شورای اداری شهرستان سامان با تاکید بر اینکه باید موانع اجرایی پروژه‌های نیمه‌تمام در اسرع وقت برطرف شود، اظهار کرد: اعتبارات پروژه‌های عمرانی اندک است، اما با همین اعتبارات اندک نیز می‌توان کارهای موثری انجام داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش خصوصی و خیرین نقش موثری در توسعه شهرستان‌ها و نقاط مختلف دارد، گفت: باید از کار این افراد گره‌گشایی کرد، ‌بروکراسی اداری موجب می‌شود که خیران و بخش خصوصی از ادامه کار منصرف شوند.

وی در خصوص شهرک تخصصی بادام، توضیح داد: تکمیل این شهرک می‌تواند فرصت‌های اشتغال بسیاری را ایجاد کند، بنابراین متولیان باید با اولویت مشکلات زیرساختی و اعتباری این شهرک را برطرف کنند.

حیدری در ادامه با بیان اینکه هنوز تعدادی از ادارات در شهرستان سامان مستقر نشده‌اند، تصریح کرد: برای تسهیل ارائه خدمات به اهالی شهرستان باید تا پایان سال بحث استقرار نمایندگی ادارات در این شهرستان پیگیری شود، اگر مشکلی برای این مسئله وجود دارد از طریق وزارتخانه متولی پیگیری شود.

استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه باید ۲۶۰ واحد مسکونی در شهرستان سامان احداث شود، گفت: برای حل مشکل کمبود زمین در سامان باید بحث انبوه‌سازی و افزایش طبقات واحدها در دستور کار قرار بگیرد،

وی با تاکید بر اینکه جذب تسهیلات بانکی در حوزه‌های مختلف تبصره ۱۸، اشتغال روستایی و اشتغال خانگی دارای اهمیت است، بیان کرد: برگشت تسهیلات جفا در حق جوانان است، شاید مبلغ اندک تسهیلات نیز بتواند گره‌گشایی کند، برای ایجاد تحرک نیازمند انگیزه هستیم.

حیدری ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که تاکنون سهمیه تسهیلات تبصره ۱۸ آن‌ها تاکنون ابلاغ نشده است، تخصیص تسهیلات این بخش را پیگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان و به‌ویژه شهرستان سامان‌، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریعتر طرح جامع گردشگری سامان تهیه شود، می‌توان از منابع مختلف برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استفاده کرد، تکمیل محور حاشیه زاینده‌رود و شبکه فاضلاب روستاهای  حاشیه  زاینده‌رود در اولویت  قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از سرمازدگی  باغات و آفات باید در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد، تاکید کرد: این مسئله به کشاورزان خسارت وارد می‌کند، جبران خسارت کشاورزان نیز از موضوعات دارای اولویت است.

حیدری در پایان یادآور شد: تامین آب پایدار برای شرب، صنعت و کشاورزی از اولویت‌ها محسوب می‌شود، مزیت این استان کشاورزی و دامپروری است و بدون آب نمی‌توان در این حوزه‌ها فعالیت کرد، البته باید به سمت مدیریت صحیح آب و آبیاری نوین حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =