کد خبر: 24985
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
قامت

معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: در سال جاری ساختار قامتی ۸۰۰ دختر روستایی در پنج شهرستان این خطه در رده سنی ۱۴ تا ۲۵ سال با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد.

به گزار روستانیوز به نقل از ایرنا، فرانک سرایی اظهار داشت: سنجش ساختار قامتی در دیگر شهرستان های استان نیز ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال یکهزار نفر دیگر مورد سنجش قرار گیرند.

وی افزود: هم اینک سنجش ساختار قامتی در شهرستان های شیروان، بجنورد، جاجرم، فاروج و اسفراین در یک مرحله انجام شده است.

سرایی با بیان اینکه طرح ملی سنجش ساختار قامتی زمینه استاندارد شدن قامت دختران را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: درصد قابل توجهی از افراد جامعه بویژه دختران روستایی به نوعی دچار انحرافات در قامت خود هستند که افتادگی شانه، گودی کمر، سر رو به جلو و پای پرانتزی از بسیاری از مشکلات ساختاری در این سنجش بودند.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار قامتی زنان در گروه سنی ۱۴ تا ۲۵ سال با انجام حرکات اصلاحی قابل انجام است، گفت: با شناسایی ناهنجاری های مربوطه و بررسی علل ایجاد آن در حرکات و فعالیت های روزمره زنان و دختران به منظور اصلاح آن، تمرینات اصلاحی در قالب برگزاری کلاس های آموزشی ارائه می شود.  

طرح سنجش قامت و آموزش زنان و دختران روستایی بر اساس مصوبه هیات دولت در قالب طرح ملی ارتقای تندرستی و نشاط زنان و دختران روستایی از سال ۸۶ در کشور اجرایی شده است.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۴۹ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =