اشتغال روستایی

فرماندار شهرستان اردبیل از توسعه واحدهای کوچک اشتغالزا با محوریت روستاهای اردبیل با هدف اشتغال و به کارگیری نیروهای بومی روستاها خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مسعود امامی یگانه عصر سه‌شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی کوچک در یکی از روستاهای شهرستان اردبیل اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل به صورت مستمر و هفتگی جلسات رسیدگی به مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان را برگزار می‌کند که در راستای ایجاد اشتغال و تحول چهره اقتصادی منطقه بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه توسعه واحدهای کوچک اشتغالزا با محوریت روستاها از اولویت‌های اساسی دولت است، تصریح کرد: در روستاهای اردبیل نیز با تکیه بر توان و استعداد هر منطقه، واحدهای کوچک تولیدی راه‌اندازی می‌شود تا اشتغال از بطن روستاها صورت گیرد.

فرماندار اردبیل از ارائه تسهیلات کم بهره بنیاد برکت به ۴۰۰ واحد تولیدی کوچک در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون در شهرستان اردبیل به ۴۰۰ واحد تولیدی کوچک توسط بنیاد برکت تسهیلات کم بهره به میزان ۲۰ میلیارد تومان ارائه شده است.

مسعود امامی یگانه افزود: با پرداخت این تسهیلات در این راستا برای بیش از یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی حمایت از این واحدهای تولیدی و توسعه آنها را اولویت مهم دستگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: راه‌اندازی این واحدهای تولیدی نقش اساسی در کاهش مهاجرت از روستاها، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد مناطق محروم و روستایی داشته است.

فرماندار اردبیل خاطر نشان کرد: در روستای آقاباقر شهرستان اردبیل با ارائه تسهیلات، ۲۵ واحد تولیدی کوچک راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =