کد خبر: 24899
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
محصولات کشاورزی

معاون توسعه و بازرگانی و صنایع سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: بازرسی‌ها و کنترل از چند روز پیش در بازار شدت پیدا کرده و قطعاً اقلام اساسی کشاورزی مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حسین فضلی مطرح کرد: طبق دستور مقام عالی وزارت مبنی بر برگزاری جلسات قرارگاه امنیت غذایی تاکنون ۹ جلسه امنیت غذایی و ۱۶ جلسه کمیته‌های فرعی این قرارگاه در ستاد استان و ۱۸ جلسه و کمیته‌های فرعی مربوط به آن در شهرستان‌ها در زیر بخش‌های مختلف دام، طیور، تولیدات گیاهی، بازرسی و نظارت بر بازار، در سطح استان انجام شده است.

وی در این خصوص گفت: با توجه به قانون انتزاع یک سری از وظایف از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار گردیده است و با انتقال بخشی از نیروهای بازرسی به این وزارتخانه، از زمان اعزام تاکنون حدود ۳۰۰ بازدید از وضعیت بازار در سطح استان انجام شده است.

معاون توسعه و بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص اصلاح و کارآمد سازی نظام یارانه‌ای بخش کشاورزی نیز بیان کرد: از تاریخ دوم دی ماه سال جاری، تاکنون ۱۵ جلسه نشست و هم اندیشی با بخش‌های مختلف تولیدی، تشکل‌ها، نظام صنفی، نظام مهندسی، سازمان نظام دامپزشکی، اصناف و بازاریان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعاونی‌ها، تشکل‌ها، اتحادیه تعاون روستایی، صنایع تبدیلی و سایر بخش‌های مرتبط در حوزه کشاورزی برگزار شده است.

فضلی خاطرنشان کرد: همچنین ۵ جلسه اطلاع رسانی و هماهنگی با حضور نمایندگان استانداری محترم، دستگاه‌های نظارتی، حاکمیتی، اطلاعات، دستگاه‌های قضائی و بازرسی و ۳ جلسه هم اندیشی با حضور اعضای فعال قرار گاه امنیت غذایی، ۲ جلسه با مدیریت‌ها و رؤسای محترم تشکل‌ها و سازمان‌های مربوط، ۵ جلسه تصمیم گیری با اعضای فعال قرارگاه و در رأس آن استانداری محترم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت بازرسی از بازار و کالاهای اساسی بخش کشاورزی ۱۷ نفر نیرو از سازمان صمت مأمور شده‌اند که برای این امر سازمان جهاد کشاورزی را یاری دهند، اظهار کرد: تعداد ۲۲ نفر از بسیج اصناف نیز بدین منظور اعلام آمادگی کرده‌اند و اکنون در کنار تیم بازرسی مشغول فعالیت هستند.

فضلی خاطرنشان کرد: از سویی، ۳۲ نفر از نیروهای بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی و نیروهای مشغول به کار عضو پایگاه مقاومت بسیج سازمان در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند و در یکی دو روز آینده ساماندهی و در اکیپ و گروه‌های بازرسی وارد بازار می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: بازرسی‌ها و کنترل از چند روز پیش در بازار شدت پیدا کرده و قطعاً اقلام اساسی کشاورزی مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه و بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: با همکاری خوب اصناف فعال بازار که مؤمن و مقید به نظام صنفی هستند خوشبختانه کمترین مشکل را داشته‌ایم، اما با کسانی که بخواهند از طرح و برنامه سو استفاده کنند قطعاً برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =