آبرسانی

فرماندار سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه ۶۸ میلیارد تومان برای رفع مشکلات آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اختصاص یافت، یک بخش از این اعتبار مربوط به روستای «پشت تنگ» است که با شروع به کار پیمانکاران بخشی از مشکلات آب شرب ساکنان این روستا حل می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، «نورالدین فرزادی پور» روز شنبه در حاشیه رسیدگی به مشکلات و مسایل روستاهای سرپل ذهاب به همراه معاون مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، افزود: بخشی از روستاهای ما در زمینه آب شرب مشکلاتی دارند که در ابتدای امسال با همکاری و حمایت های نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و توافقاتی که با مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه داشتیم اعتبارات قابل ملاحظه‌ای در قالب پروژه‌های مختلف تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: بنا شد تعدادی از روستاهایی که به صورت مشترک از شبکه های آبرسانی آن منطقه استفاده می‌کنند جداسازی شود و حجم منابع آبی که در حال حاضر در اختیار دشت ذهاب است با تعداد روستاها تقسیم بندی صورت بگیرد به نحوی که یک توزیع عادلانه را از میزان آب تولیدی در سطح روستاهای پشت تنگ داشته باشیم که تا چند ماه آینده مشکل مرتفع می شود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: همچنین با توجه به اینکه تعداد روستاهای منطقه «پشت تنگ» در دهستان دشت ذهاب به صورت پراکنده وجود دارند ولی تعداد خود دانش آموزان هر روستا به حد نصاب لازم برای تاسیس مدرسه راهنمایی نمی رسد به همین جهت بنا شد زمینی را در روستای "دنگی عبدالله" تغییر کاربری داده شود و با کمک خیرین نسبت به احداث مدرسه راهنمایی در آنجا اقدام شود.

فرزادی پور ادامه داد: بلافاصله این موضوع تغییر کاربری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بنا شد تا آخر هفته کار اداری انجام شده و البته بستگی به همراهی و همکاری خیرین برای احداث مدرسه راهنمایی دارد که این تعداد دانش آموزی که به لحاظ بُعد مسافت دسترسی به مدرسه راهنمایی در داخل شهر برایشان سخت است امید است در همانجا  اشتغال به تحصیل پیدا کنند و فرصت و ظرفیت پیش آید که دانش‌آموزان به راحتی بتوانند تحصیل کنند.  

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه و مشکلاتی که مردم با آن گریبانگیر هستند تامین نهاده‌های دامی یکی از مشکلات روستاییان است که در این رابطه بنا بر این شد که به هر یک از عشایرانی که دارای دفترچه عشایری هستند و همچنین دامشان را بیمه کردند به هر سرپرست خانواده یک و نیم تُن جو تحویل شود و با قیمت مصوب و قانونی در اختیارشان قرار گیرد.

فرزادی پور گفت: موضوع آنتن‌دهی روستای «طلسم شهباز» از دیگر مطالبه های روستاییان بود که با مدیر مخابرات استان و شهرستان هماهنگ کردیم و بنا شد شخصاً حضور پیدا کنند و وضعیت منطقه را پایش نمایند و اگر روستایی هم آنتن‌دهی نداشته باشد برای تامین پوشش لازم و سیستم ارتباطی مردم اقدامات لازم انجام دهند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: اجرای طرح های هادی و بهسازی محیط روستاها از دیگر مطالبات مردم است که  هم بر اساس میزان اعتباراتی که هر روستا دارد در راستای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم توانمان را به کار بگیریم.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با ۹۰ هزار نفرجمعیت هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =