کد خبر: 24690
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
پرویز فتاح

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ورود بنیاد به تولید گوشت قرمز با هدف تامین امنیت غذایی، از آغاز مطالعات کارشناسی برای تولید شیرخشک صنعتی برای پاسخ به نیاز مردم خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح با اشاره به عملکرد بنیاد مستضعفان در بخش کشاورزی و دامپروری و تاکید بر سهم بالای این نهاد در زمینه تولید شیر خام در کشور گفت: بنیاد مستضعفان از سال ها پیش با هدف تامین امنیت غذایی کشور در حوزه توسعه شیر و دامپروری شیری ورود کرده و طی ۳ سال آینده نیز در عرضه گوشت قرمز کشور ورود خواهد داشت با اینکه در سالهای گذشته و هنگام بروز بحران های گوشتی در کشور توانی برای کنترل این مساله را نداشت.

وی با بیان اینکه ورود به این بخش بر اساس سیاست‌های حاکمیتی انجام شده است، گفت: پیش از این بنیاد در زمینه پرواربندی دام فعالیتی نداشت اما طبق سیاست های جدید این نهاد حاکمیتی، این نگاه اصلاح شد و هم اکنون اجازه نمی دهیم مزارع گاوداری تعطیل شود.

فتاح ادامه داد: باید توجه داشت که در صورت تعطیلی مزارع و گاوداری‌ها در کشور سبد تغذیه مردم آسیب می بیند از این رو تا جایی که محیط زیست، منابع آبی و زمین کشاورزی اجازه دهد، دامپروری و کشاورزی را توسعه و گسترش می دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه نگاه ما در این بخش، به هیچ وجه تنها اقتصادی نیست، افزود: فعالیت ما در این بخش براساس رویکرد و نگاه ملی است و با توجه به نیاز مردم و اقتصاد کشور در این عرصه گام بر می‌داریم چرا که سلامتی مردم در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم افزایش سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور و افزایش سهم آنها در سبد غذایی خانوارها با هدف ارتقای سلامت گفت: علاوه بر فعالیت در بخش شیر و گوشت، مطالعاتی برای ورود به تولید شیرخشک صنعتی آغاز کرده‌ایم و بر این باوریم که باید در این بخش «علاج واقعه قبل از وقوع» را داشته باشیم تا با مشکلات بسیار مواجه نشویم.

رئیس بنیاد مستضعفان، توسعه دامپروری به ویژه دام شیری را از جمله اولویت‌های بنیاد دانست و گفت: باید مزارع دامپروری و کشاورزی را توسعه داده و اداره آن‌ها را به مردم واگذار و در ادامه مسیر نیز از مردم حمایت کنیم.

فتاح با تاکید بر اهمیت مدیریت آب در کشور نیز گفت: بنیاد با بهره گیری از تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کند و استفاده از نژادهای پربازده دام را دستور کار قرار داده است. در بخش کشاورزی نیز با استفاده از شیوه های آبیاری، به ویژه آبیاری قطره‌ای توانسته‌ایم از منابع آبی به درستی بهره مند شویم ضمن اینکه باید برای گسترش کشاورزی گلخانه‌ای نیز برنامه داشته باشیم تا با استفاده مطلوب از منابع آب و خاک کشور، محصولات سالمی به مردم عرضه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =