کد خبر: 24505
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
برف

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برفگیر و قطع ارتباط روستاها هشدار داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،  محمد محمدی افزود: با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های مختلف جوی، سامانه‌های مختلف جدید بارشی عصر امروز وارد کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد و بارش‌ها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها در هفته اخیر بیش از سامانه قبلی باشد و سبب جاری شدن روان آب‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، پدیده مه، لغزندگی دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی اضافه کرد: مردم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند و در صورت اضطرار برای سفر حتماً مجهز به ادوات زمستانی بوده و اطمینان از سوخت کافی خودروی خود داشته باشند.

وی ادامه داد: رعایت توصیه‌های ستاد مدیریت بحران تا حد زیادی می‌تواند از وقوع خطر و بحران برای هم استانی‌ها جلوگیری کند لذا هم استان‌های این هشدارها را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عشایر کوچرو در مدت فعالیت این سامانه جا به جا نشوند و دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها جمع آوری کنند گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی صعود به ارتفاعات و کوهنوردی در کهگیلویه و بویراحمد تا روز چهارشنبه ممنوع است.

محمدی خواستار فعال شدن ستاد مدیرت بحران در شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها شد و افزود: فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان به عنوان رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی، و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نیز با توجه به سامانه‌های جدید الورود تمهیدات لازم را در سطح شهرستان داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =