کتابخانه

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: یک خیر در این شهرستان برای ساخت یک کتابخانه روستایی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیامند جوانبخت افزود: با مشارکت خیر نیک اندیش "سیدجعفر نبوی" ، دوازدهمین کتابخانه روستایی این شهرستان در روستای "لج" از توابع بخش مرکزی این شهرستان احداث و تحویل دوست داران کتاب و کتابخوانی شد.

وی ادامه داد: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و با لحاظ تمام قواعد مهندسی و مجهز به اصول کتابخوانی در این روستا احداث و برای اتمام آن ۴.۵ میلیارد ریال هزینه شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اظهار داشت: هم اکنون ۱۲ روستای توابع این شهرستان دارای کتابخوانه مستقل بوده و احداث کتابخوانه در سه روستای دیگر در فاز مطالعاتی قرار دارد که در آینده نزدیک آنها هم افتتاح خواهند شد.

جوانبخت با بیان اینکه مهاباد همواره در بخش فعالیت های کتابخوانی در رتبه های برتر کشوری قرار دارد، افزود: روستای "لج" به همراه چهار روستای "داشخانه"، "خورخوره"، "سید آباد" و "گوگ تپه" سابقه انتخاب به عنوان روستای دوستدار کتاب را در کشور کسب کرده اند ضمن آنکه شهرستان مهاباد نیز تاکنون ۲ بار به عنوان شهر خلاق در بخش کتابخوانی برگزیده شده است.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت دارای ۶ کتابخانه عمومی، سه قرائت خانه و ۱۲ کتابخانه روستایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =