کد خبر: 24470
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: قرارگاه امام حسن المجتبی (ع) آب شرب ۴۳۰ روستای این استان را تامین می‌کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا،علیرضا نعمت سلطانی  روز شنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: با امضای قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن المجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شد، حدود ۱۰ هزار روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اتفاق یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم کشور است،اظهارکرد: پروژه‌های آب رسانی به ۴۳۰ روستای کم آب  استان اردبیل بخشی از مرحله اول این طرح بزرگ ملی بوده که در طول ۳۰ ماه از سوی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن المجتبی (ع) انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت:۳۰ شهر استان و ۹۹۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد  که ۴۰۱ هزار نفر در مناطق روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند که به دلیل خشکسالی و گرمای بیش از حد در بهار و تابستان امسال اغلب این مناطق با خشک شدن رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها با کمبود منابع آب روبه‌رو شدند.

وی گفت: ۵۴۰ میلیارد تومان منابع در این زمینه تخصیص یافته تا با جذب ۱۰۰ درصدی بتوان این پروژه‌های آبرسانی نیمه تمام را در مناطق مختلف استان به سرانجام برسانیم.

نعمت سلطانی با بیان اینکه براساس ارزیابی صورت گرفته هم اکنون تاسیسات آبرسانی ۸۰ روستای خلخال نیاز به بهسازی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر محدودیتی برای تامین اعتبار بهسازی، اصلاح ونوسازی تاسیات آبرسانی روستایی وجود ندارد و در سال جاری ۵۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هفت کیلومتر خط انتقال آبرسانی و همچنین بهسازی مخازن وتاسیسات آبرسانی روستاهای خلخال اعتبار تخصیص یافته است.

وی گفت :پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از حذف ردیف اعتباری ملی شبکه فاضلاب شهر خلخال این ردیف امسال مجددا برقرار شده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای توسعه شبکه فاضلاب این شهر اعتبار اختصاص یافته که بیشترین سطح این اعتبار برای حل مشکل فاضلاب حاشیه نشین‌های خلخال هزینه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =