کد خبر: 24278
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
مسکن

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مجموعه ۹۲۰ واحدی اقدام ملی مسکن شاهین شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است واحدهای مسکونی شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر را نوسازی کند. خوشبختانه این برنامه از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و تاکنون ۵۲ درصد واحدهای مستقر در روستاها و شهرها نوسازی و مقاوم سازی شده است.

او با بیان اینکه در افق ۱۴۱۰ جشن ملی نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است، گفت: اکنون این برنامه با شتاب بیشتری در حال پیگیری است و به تازگی تسهیلات ارزان ۲۰۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده که روستاها را نیز شامل می‌شود به تسریع روند این برنامه کمک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در برنامه جهش تولید مسکن که یک میلیون واحد در سال است بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد را پذیرفته است که ۲۰۰ هزار واحد آن در روستا و شهرهای با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر خواهیم ساخت.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه اعتباری که برای این برنامه در شهرها پیش بینی شده حداکثر ۴۵۰ میلیون تومان و دستکم ۳۵۰ میلیون تومان است اما روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: آنچه که مصوب شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر است برابر ابلاغی که شده بنیاد مسکن نیز از همان منابع در پروژه‌ها بهره خواهد برد.

او با بیان اینکه بسیاری از کارمندان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خود مسکن سازان بی مسکن هستند، ادامه داد: از ما توقعاتی دارند که امید است بتوانیم کمک کنیم اما اولویت برای ما، مردم و خدمت به مردم است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: امید است مشکل آب این استان نیز با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی، بخش عمده‌ای از این مشکل را در اصفهان بتوانند حل کنند؛ با توجه به ظرفیت‌های این استان بنیاد مسکن در اصفهان پرکار است و تلاش‌های بنیاد در شهرستان‌ها و روستاهای این استان توزیع شده است‌.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد اضافه کرد: شهرستان شاهین شهر با پروژه اقدام ملی ۹۲۰ واحدی و پروژه‌هایی که امروز بازدید داشتیم بنیاد مسکن در سراسر این شهرستان بالغ بر ۲ هزار واحد هم اکنون می‌سازد. ۲۷۰ واحد در خود شهر و ۹۰۰ واحد در روستاها و در مجموع این ۲۰۰۰ واحد در شهرستان تا حدودی مشکل مسکن را حل خواهد کرد، مشابه این در همه شهرستان‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد صبح امروز از مجموعه ۳۴۸ واحدی زیتون و پروژه ۹۲۰ واحدی اقدام ملی مسکن شاهین شهر بازدید کرد.

کد خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =