کد خبر: 24197
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
درمان

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: روستاهای این شهرستان با کمبود شدید بهورز بخصوص بهورز زن مواجه شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر پروین خسروپور اظهار داشت: سال گذشته در شهرستان سقز تعداد ۵۵ نفر از بهورزان بازنشسته شدند و امسال هم تعدادی دیگر بازنشسته خواهند شد بنابراین جذب و بکارگیری بهورز جدید در روستاهای سقز ضروری است.

وی با بیان اینکه به نسبت بازنشستگان هنوز بهورز جدید جذب و استخدام نشده است، افزود: هر چند در اسفندماه سال جاری تعدادی بهورز جدید در خانه بهداشت های روستایی مستقر می شوند ولی به تعداد بیشتری بهورز زن و مرد نیاز داریم.

وی یادآور شد: در بازنگری جدید، به ازای هر ۸۰۰ نفر از اهالی روستا یک بهورز زن و مرد در این مناطق برای ارایه خدمات بکار گرفته می شود.

دکتر خسروپور به پزشک خانواده روستایی در مراکز خدمات جامع سلامت اشاره کرد و گفت: تمام مراکز جامع سلامت روستایی دارای یک پزشک خانواده هستند و این پزشک بصورت فعال در این مراکز به روستاییان خدمات ارایه می دهد.

 رییس شبکه بهداشت و درمان سقز از تخصیص ۱۴ پزشک متخصص در تخصص های ارتوپد، پوست و مو، داخلی، قلب، گوش، حلق و بینی، اورولوژی، جراح مغز و استخوان، طب فیزیکی، زنان و زایمان، رادیولوژی، بیهوشی و کودکان به بیمارستان های سقز خبر داد و گفت: این پزشکان از اول دی ماه امسال آغاز بکار کرده اند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =