کد خبر: 24019
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
کتابخانه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای توسعه فضای کتابخانه های عمومی و با همکاری بانک پاسارگاد در روستاهای شهرستان همدان کتابخانه‌های جدید احداث می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «حمیدرضا حاجی بابایی» روز سه‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اظهار داشت: تجربه موفق کتابخانه های عمومی در روستاها نشان می دهد که ظرفیت پذیرش فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی بسیار زیاد است و باید در زمینه ترویج کتابخوانی در روستاها تلاش بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده در حوزه کتاب و کتابخوانی در قهاوند و جورقان اقدامات چشمگیری انجام شده و  با  سرمایه گذاری شهرداری‌ و  فرمانداری در حوزه بودجه‌های عمرانی به هدف نهایی خواهیم رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کتابخانه‌ها از مهمترین مسائلی است که کمتر در روستاها و شهرها به آن توجه می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان همدان صورت گرفته و اقدامات مختلفی دنبال و به ثمر رسیده است.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه کتابخانه باید در کنار مدارس ساخته شود، ادامه داد: با احداث کتابخانه در حیاط مدارس و اختصاص یکی از اتاق‌های مدرسه به کتابخانه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گسترش می‌یابد.

اشتراک رایگان پایگاه‌های اطلاعاتی برای کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان هم با اشاره به اینکه اشتراک پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی زبان و لاتین برای اعضا کتابخانه‌های عمومی فراهم شده است، گفت: بسیاری از محققان و پژوهشگران به این پایگاه‌های اطلاعاتی نیاز دارند و می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این خدمات به صورت رایگان استفاده کنند. 

«عاطفه زارعی» با بیان اینکه در حوزه‌های موضوعی مختلف فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود، اظهار کرد: آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع همدان شناسی به شیوه‌های مختلف هستیم.

استفاده از  ظرفیت‌های در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه

فرماندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به شناسایی و تقویت ظرفیت‌ها داریم، اظهار کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان پویا و ماندگار است و اعضای آن با فکر و ایده هستند.

«محمدعلی محمدی» با اشاره به اینکه ظرفیت بسیاری مطلوبی در سطح شهرستان همدان وجود دارد، افزود: بخش خصوصی هم در حوزه تشکیل و راه اندازی سالن‌های مطالعه ورود کرده است.

وی با بیان اینکه نخستین سالن مطالعاتی متعلق به بخش خصوصی در شهر همدان افتتاح شده است، تصریح کرد: این مرکز مجهز به امکانات مختلف و ویژه بانوان است و دنبال ایجاد چنین مرکزی برای آقایان نیز هستیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان هم گفت: ۲۷ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۴ باب شهری، ۲ باب روستایی و یک کتابخانه سیار شهری هستند.

«سعید محبیان» افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۹۲۳ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان عضو هستند که ۲.۳۵ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

به گفته وی، در یک سال گذشته چهار هزار و ۲۵۰ نسخه کتاب و ۶ هزار و ۷۹۰ نسخه مجله از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه‌های شهرستان همدان ارسال شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =