کد خبر: 23962
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
رانت کشاورزی

فرماندار هشترود گفت: امسال ۱۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان گندم‌کار و جوکار خسارت دیده از خشکسالی و سرمازدگی این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود تا پایان بهمن ماه فرصت دارند و این امر را باید جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: تاکنون از ۶۰  هزار هکتار مزارع گندم و جو این شهرستان ۳۸ هزار هکتار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته و تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش سقف بیمه داشته است.

آب شهر هم با خاموشی برق، قطع می‌شود

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و  فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هشترود همچنین تجهیز تصفیه‌خانه شهر به ژنراتورهای قوی را خواستار شد و اظهار داشت: در مواقع قطعی برق متاسفانه برق تصفیه‌خانه و تاسیسات آب نیز قطع شده و مردم با مشکل کم‌آبی روبرو می‌شوند.

شهرداری هشترود ماشین‌آلات برفروبی ندارد

«امینیان» مجهز شدن شهرداری‌های شهر هشترود و نظرکهریزی به ماشین‌آلات سنگین برفروبی و گرایدر را نیز مورد تاکید قرار دارد و اظهار داشت: متاسفانه شهرداری شهر هشترود با کمبود ماشین‌آلات برفروبی مواجه است و در زمان بارش برف با مشکل روبرو می‌شود.

وی کوتاهی مسئولان امر در زمینه مدیریت بحران را جرم خواند و بیان کرد: با آن دسته از مسئولان محلی که در این زمینه کم‌کاری کنند، برخورد جی خواهد شد.

اورژانس هشترود به امکانات بیشتر نیاز دارد

فرماندار هشترود تجهیز اورژانس این شهرستان به امکانات بیشتر را با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی این شهرستان مورد تاکید قرار داد و افزود: امکانات موجود برای خود شهرستان جوابگو است اما برای حوادث جاده‌ای به ویژه سوانح رانندگی آزادراه پیامبر اعظم(ص) جوابگو نیست.

وی از نانوایان و ادارات مرتبط با آنها نیز خواست این واحدها را به سوخت جایگزین مجهز کنند تا در صورت لزوم و در شرایط احتمالی بحرانی بتوانند یکی از ضروری‌ترین مواد غذایی مردم این منطقه را به صورت مستمر تامین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =