بذر

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و محققان در جهت تولید بذر در داخل کشور به‌ویژه بذر سبزی و صیفی ضروری است.

به‌گزارش روستانیوز، علیرضا مهاجر در پاسخ به این‌که برنامه وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان گندم بذری چیست، اظهار داشت: مهم‌ترین عنصر کشت در زراعت بذر است و با توجه به اهمیت کیفیت بذر امیدواریم کشاورزان بتوانند از بذر باکیفیت جهت افزایش عملکرد استفاده کنند.
وی افزود: استان بوشهر جزو اولین استان‌هایی است که برداشت گندم را شروع می‌کند و با توجه به این‌که اختیار قیمت‌گذاری محصولات اساسی به‌ویژه گندم، کلزا و... در دست وزارت جهاد کشاورزی و شورای قیمت‌گذاری بود، برای اولین بار قیمت محصولات اساسی را  قبل از کشت اعلام کردیم تا کشاورز بتواند تصمیم درستی برای کشت بگیرد.
مهاجر گفت: با توجه به آنالیز انجام‌شده و تورم احتمالی قیمت گندم هفت‌هزار و 500تومان اعلام شد. همچنین شرکت بازرگانی دولتی به عنوان مباشر خرید، آمادگی لازم برای خرید و پرداخت پول کشاورزان را دارد. بانک کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی نیز در حال تلاش بر حل مشکلات تولیدکنندگان بذر هستند.
وی در پاسخ به این‌که وزارت جهاد کشاورزی و معاونت زراعت برای خودکفایی در تولید بذر سبزی و صیفی چه تمهیداتی اندیشیده است، اظهار داشت: یکی از پیچیده‌ترین و باارزش‌ترین تکنولوژی‌های موجود در دنیا تکنولوژی تولید بذر است. هر کشوری باوجود این تکنولوژی می‌تواند ضریب امنیت غذایی خود را افزایش دهد. ما هم در جهت بهره‌مندی کشاورزان از این تکنولوژی به محققان جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به این عرصه کمک می‌کنیم تا بتوانند بذرها را در داخل کشور تولید و تأمین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =