کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در دولت تدبیر و امید خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، کامبیز عباسی در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهادهها، آبیاری، آبرسانی، دام و طیور و دامپزشکی در ارومیه از اختصاص خط اعتباری ۶ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تزریق این میزان تسهیلات خط اعتباری به بخش مکانیزاسیون در تاریخ بخش کشاورزی تاکنون بی سابقه بوده است و هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون توسط کشاورزان جذب شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد که در 8 ماه گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ماشین ها و صنایع کشاورزی انجام شده و در این زمینه، حدود ۹۰ درصد تکیه بر تولید صنایع داخلی داریم و تحریم ها تاثیری در این زمینه نداشته است.

عباسی یکی از محورهای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را مکانیزاسیون دانست و گفت: درحال حاضر ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ۱.۷ اسب بخار است که در پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲.۱ اسب بخار ارتقا یابد.

وی نمایشگاه ها را محل تلاقی نیازها و خواست های کشاورزان و تولید کنندگان عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =