کد خبر: 23792
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
مسجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه از فعالیت ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در روستاهای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، افشین کلات‌پور اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کرمانشاه فعالیت دارند و ۱۰ کانون دیگر در حال راه‌اندازی هستند.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمانشاه روستایی هستند و ۳۱۰ کانون فرهنگی در روستاها فعال است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان کرمانشاه در راستای ترویج معارف قرآنی و تولید محتوا مناسب حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی است.

کلات‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌های رویداد ملی فهما با شعار با مردم به توان مردم در استان کرمانشاه، گفت: رویداد ملی فهما امسال در قالب ۱۲ رواق اجرا می‌شود که شامل برنامه نور با ۶ برنامه قرآنی، دانش با ۶ برنامه آموزشی و برنامه نویسی است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های رویداد ملی فهما رواق کتاب با ۶ برنامه در حوزه کتاب و رواق رسانه با چهار نوع برنامه و همدلی با پنج نوع فعالیت و رواق سرود با سه برنامه، فیلم با سه محور، رواق نمایش، ترنج، رواق قلم، رواق کارآفرینی، رواق فن آوری و رواق ساماندهی در مجموع با ۴۶ برنامه متنوع در استان در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد شرکت در طرح همدلی و مواسات و توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان است.

کلات‌پور با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد مساجد استان کرمانشاه دارای کانون فرهنگی و هنری و قرآنی هستند، بیان کرد: در سال‌جاری تلاش شده تمامی کانون‌های راکد استان فعال شوند.

وی خاطر نشان کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه ۳۱ هزار نفر در تمامی رده‌های سنی عضو هستند و در برنامه‌ها شرکت فعال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =