کد خبر: 23760
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
آرد

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اعلام کرد که در راستای خدمات رسانی به روستاییان بیش از ۹ هزار تن آرد توسط شبکه تعاونی های روستایی تهیه و در روستاهای استان توزیع شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ایرج صفایی گفت: در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان و کشاورزان و با توجه به سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و براساس وظایف ذاتی محوله به شبکه تعاونی های روستایی، این شبکه مردم نهاد در سطح روستاها و گاهی در سطح شهرها اقدام به توزیع کالاهای اساسی می کند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به نقش شبکه تعاون های روستایی در توزیع نهاده های کشاورزی و دامی در مناطق روستایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی این شبکه در اقصی نقاط استان و حتی در آبادی‌ها و روستاهای کم جمعیت، در سنوات گذشته کالاهای کالابرگی، نهاده‌های کشاورزی، دامی و سوخت مورد نیاز روستانشینان توسط فروشگاه های وابسته به تعاونی‌های روستایی تامین و توزیع میشد.

صفایی خاطر نشان کرد که منبعد نیز می‌توان با تکیه به این پتانسیل و ظرفیت، نسبت به خدمات رسانی بیشتر به روستاییان و افزایش بهره وری در خرید و فروش محصولات کشاورزی و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی و در نهایت افزایش تولید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی روستایی در اکثر روستاهای استان دارای انبار، فروشگاه توزیع مواد سوختی و مصرف و نیروی انسانی ماهر و با تجربه هستند، افزود: اکثر روستاهایی که سوخت و کالاهای اساسی آنها توسط شبکه تعاونی روستایی توزیع می‌شود بیشترین فاصله را از جهت بُعد مسافت با مرکز شهرستان داشته و از آبادی ها و روستاهای کمتر برخوردار محسوب می‌شوند.

مدیرتعاون روستایی خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت‌های تعاونی روستایی و خدمات رسانی آنها می‌تواند اثر بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس داشته باشد و سبب تشویق  مهاجرت ساکنین شهر به روستاها شود.

به گزارش ایرنا، ۲۸۰ تشکل تعاون روستایی با ۲۰۰ هزار نفر عضو در استان کرمانشاه فعال است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =