کد خبر: 23447
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
مسکن

بیش از ۶ هزار روستایی استان اصفهان در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ روستایی در این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند درحالی که امکان افزایش این سهمیه تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد هم وجود دارد.
غلامحسین خانی با بیان اینکه سهم سالانه استان اصفهان برای احداث خانه روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن را ۱۰ هزار واحد است افزود: تاکنون حدود ۶ هزار نفر از متقاضیان به بانک معرفی شدند که بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در مرحله عقد قرارداد و ساخت واحد‌ها هستند.
وی با بیان اینکه شرایط طرح نهضت ملی مسکن نسبت به طرح اقدام ملی مسکن آسان‌تر شده و تسهیلات بهتری به متقاضیان ارائه می‌شود گفت: متقاضیان تا اول دی فرصت دارند تا با ورود به سامانه saman.mrud.ir برای نام‌نویسی اولیه ساخت خانه روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: افرادی که دارای زمین در روستا‌ها هستند و یا قصد احیای بافت فرسوده را داشته باشند پس از دریافت پروانه ساخت می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های بنیاد مسکن در همه شهرستان‌ها تسهیلات ارزان قیمت را دریافت کنند.
خانی با بیان اینکه تسهیلات احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور به بنیاد مسکن واگذار شده است گفت: این تسهیلات به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، با نرخ سود پنج درصد و ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی افزود: اهالی روستا‌های استان که به عنوان خانه اولی شناخته می‌شوند و روستای محل زندگی آن‌ها دارای دهیاری و جمعیت ۲۰ خانوار و بالاتر باشند، می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کنند.
وی یادآور شد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم مانند فاضلاب روستایی، آب آشامیدنی، برق و گاز هم در کنار ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن، اجتناب ناپذیر است و دستگاه‌های خدمات رسان در شورای مسکن استان تعهد کردند که نسبت به فراهم کردن این زیرساخت‌ها اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =