اشتغال روستایی

مسئول امور زنان مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: بیش از ٢٠٠ محصول تولیدی اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در اولین همایش کارآفرینی زنان سیستان و بلوچستان ارائه شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، نسرین آذرنوش افزود: در این همایش که به همت استانداری و دانشگاه سیستان و بلوچستان در محل تالار فردوسی دانشگاه برگزار شد جمعی از اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و تسهیل گران و کارآفرینان روستایی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان در این همایش بزرگ شرکت داشتند.

وی بیان کرد: در نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی که به همین مناسبت برپا شده فعالیت ها و محصولات تولیدی اعضای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان های هامون و زاهدان در معرض دید عموم قرار گرفت.

آذرنوش تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی دستان توانمند زنان روستایی که در این نمایشگاه عرضه شده شامل کشک، آچار محلی، کشک سفید، روغن محلی، رشته، ماش و ماک عدس، رازیانه، زیره، اجغو، گلاب و تعداد زیادی از عرقیجات گوجه خشک، موسیر، نعناع خشک، تخم مرغ محلی، زعفران و انواع مربا ازجمله مربای گلبرگ زعفران و انواع ترشی و سکه دوزی، سوزن دوزی و....است.

وی بیان کرد: تاکنون ١١۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح استان سیستان و بلوچستان با بیش از ٣ هزار و ٧٠٠ نفر عضو تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =