کد خبر: 23254
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
مرتع

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از اجرای طرح توسعه کشت درختان صنوبر در این شرکت خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اسدالله محسن زاده روز شنبه در بازدید از عملیات آماده‌سازی کاشت درختان صنوبر در کشت و صنعت مغان افزود: به منظور بهره‌برداری بهینه از زمین‌های شرکت و با توجه به سازگاری ارقام زودبازده درختان صنوبر در شرایط آب و هوایی منطقه مغان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کاشت این درخت انجام شده است.

وی اظهار کرد:تامین چوب مورد نیاز همچنان بعنوان یکی از معضلات کشور شناخته می‌شود و به منظور درآمدزایی هرچه بیشتر تراس‌بندی و تسطیح زمین‌های فاقد کاربری زراعی جهت کاشت درختان صنوبر در حال اجراست.

محسن زاده ادامه داد: رشد درخت صنوبر بسیار سریع است و در صنعت کاغذسازی مورد استفاده واقع می‌شود و در ایجاد اشتغال مولد در صنعت زراعت چوب اهمیت بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن تاکید بر استفاده از یافته‌های نوین تحقیقاتی در شرکت اظهار کرد: تحقیقات زیربنای تحولات مهم در تمامی بخش‌های یک جامعه بوده و به ویژه در بخش استراتژیک کشاورزی می‌تواند بعنوان راهگشای اساسی در دسترسی به اهداف دولت  تمامی دست اندرکاران را یاری کرده و چشم انداز خوبی را در این بخش ترسیم کند.

وی گفت: در سال های اخیر نگاه ویژه ای به بخش تحقیقات شده و از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در این باره استفاده شده بطوری که شرکت هر سال بخشی از بهترین زمین های زراعی خود را به اجرای طرح های تحقیقاتی اختصاص و با مراکز تحقیقات کشاورزی و شرکت های مهم داخلی و خارجی همکاری تنگاتنگی دارد.

محسن‌زاده افزود: در راستای تفاهمنامه منعقده با مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل، امسال ۱۸ رقم چغندر قند پائیزه، ۱۸ رقم کلزا، ۳ رقم باقلا، ۱۲ رقم گندم از ارقام داخلی و خارجی با هدف بررسی سازگاری آنها با شرایط آب و هوایی منطقه و بررسی مشخصات فنولوژیکی و مورفولوژیکی ارقام جدید محصولات زراعی در تنوع بخشی به ارقام موجود در شرکت، بصورت آزمونه و در قالب مزرعه مقایسه ارقام ( p.v.s ) اجرا گردیده است.

وی افزود: امید است با همکاری و ارتباط تنگاتنگ با مراکز علمی و تحقیقاتی و بهره گیری از علوم نوین، روز به روز شاهد شکوفایی در عرصه تولید محصولات کشاورزی شرکت باشیم و از این طریق باعث ترویج یافته های علمی در بین کشاورزان منطقه و افزایش سطح آگاهی و در نهایت افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و درآمد زارعین باشیم.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =