کد خبر: 23219
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
خرما

نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از همکارانم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم از روز یکشنبه طرحی ۲ فوریتی برای سازمان خرما را در دستور کار مجلس قرار دهند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامحسین کرمی صبح روز پنجشنبه در سومین همایش ملی خرما اظهار کرد: همایش‌های و مقالات زیادی در خصوص خرما برگزار و منتشر شد اما تا وقتی که محصول خرما صاحب و متولی پیدا نکند این همایش‌ها کار ساز نخواهد بود.

وی اضافه کرد: نگاه منفی دیگر به خرما مصرف داخلی است و چند سالی است که به جنبه صادراتی آن توجه شده است.

کرمی ادامه داد: من نیز معتقدم که بازارگان رکن اقتصادی می‌دانم و قدردان زحماتشان هستم اما در این بین جایگاه کشاورز به عنوان عامل اصلی تولید کجاست؟. ما باید توجه بیشتری به نخلداران داشته باشیم و آموزش‌های لازم را به آنها بدیم چرا که در نتیجه سودش نسیب بازرگان هم می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ارائه بسته‌بندی بازار پسند عنوان کرد: اگر نخلدار امروز در بخش‌های مختلف آموزش ببیند خود بسیاری از کارهای بهداشتی و بسته بندی را انجام و دلالان و واسطه‌ها حذف می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا سازمان خرما متولی پیدا نکند دستاور این همایش‌ها برای یک الی دو هفته است.

کرمی گفت: از همکارانم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم از روز یکشنبه طرحی ۲ فوریتی برای سازمان خرما را در دستور کار مجلس قرار دهند. این طرح باید هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

 نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پسته، برنج، گندم و چای سازمان دارد ولی خرما سازمان و متولی ندارد. سوال اینجاست که چرا خرما سازمان ندارد؟.

کرمی تصریح کرد: با بیان اینکه خرما در شهرهای دیگر تنها در مراسم عزا مورد استفاده قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در راستای ترویج  فرهنگ مصرف خرما صدا و سیما به‌طور جدی پای کار بیاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =