کد خبر: 23216
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
قنات

در راستای رونق بخش کشاورزی، طرح احیای قنات‌ها در روستاهای اردبیل در حال اجرا است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در سطح استان به مفهوم جاده، لاینیک کانال، قنوات و همچنین سامانه‌های نوین آبیاری، در حال انجام است افزود: حمایت‌های بی دریغ مقام ارشد استان، نمایندگان محترم باعث شده است پروژه‌های عمرانی استان در مدت کوتاهی راه اندازی شوند.
وی گفت: در حال حاضر در سطح استان بیش از ۱۰ قنات به مفهوم احیا در حال انجام پروژه می‌باشد که ۳ مورد آن وابسته به استان اردبیل است.
نیکشاد در ادامه بیان کرد: در مجموع برای قنوات درحال احداث بالغ بر ۴ میلیارد تومان از محل منابع ملی اعتبار هزینه می‌شود؛ و اظهار داشت: در روستای علی قشلاقی احیای قنات‌ها در عرض دو یا سه هفته آتی به پایان خواهد رسید و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومن هزینه شده است که احیای این قنات، در بخش کشاورزی این روستا به مفهوم دام و کشاورزی و همچنین آب شرب، کمکی برای کشاورزان منطقه مان خواهد بود.
مسعود امامی یگانه فرماندار شهرستان اردبیل نیز با بیان اینکه در حوزه آب و خاک، یکی از پروژه‌های شاخص ما در شهرستان پروژه سد پیله سحران است. افزود: با هماهنگی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، پروژه سد پیله سحران نیز هم اکنون در حال اجرا است و از محل منابع ملی اعتبارات مورد نیاز پروژه تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =