کد خبر: 23127
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
عشایر

اقدامات شاخص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم تشریح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل امور روستایی استان کردستان گفت: در راستای خدمت به مردم روستا و سکونتگاه‌های روستایی و هدایت منابع اعتباری کوچک به سمت پروژه‌های عمرانی؛ پروژه‌ای تحت عنوان "هر روستا یک پروژه" تعریف شده است.

راغب الفت در خصوص اعتبارات دهیاری‌های استان اظهار کرد: دهیاری‌های استان هر ساله اعتبارات و درآمدهای خود را از منابع محلی، اعتبارات بودجه‌ای، کمک‌های مالی تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون بودجه و مشارکت‌های مردمی تامین می‌کند.

وی عنوان کرد: قرار بر این است که براساس وسعت منابع و درجه دهیاری‌ها، در راستای خدمت به مردم روستا و سکونتگاه‌های روستایی و همچنین هدایت منابع اعتباری کوچک به سمت پروژه‌های عمرانی پروژه‌ای تحت عنوان "هر روستا یک پروژه" تعریف شود.

الفت اضافه کرد: بر اساس این پروژه تا پایان سال جاری در همه روستاها یک پروژه خدماتی یا عمرانی توسط دهیاری‌ها تعریف و اجرا می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استان کردستان، با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۲۱۱ دهیاری در استان کردستان فعال هستند؛ افزود: بسیاری از دهیاری‌های استان، کوچک هستند، و اغلب آن‌ها دارای جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ نفر یا ۲۰ خانوار و یا زیر ۵۰۰ نفر هستند که درآمدهای آن‌ها کفاف پروژه‌های عمرانی و خدماتی عظیم را نخواهد داد؛ لذا بنا بر وسعت و توان مالی آن دهیاری و توان انجام پروژه‌ها توسط دهیاری‌ها، برای هر روستا یک پروژه تعریف شده است که باید با تصویب شورا، اجرای دهیاری‌ها، نظارت بخشداری‌ها و دفتر روستایی استان؛ شاهد اجرای یک پروژه توسط دهیاری‌های استان باشیم.

راغب الفت در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است تا پایان سال جاری این برنامه را عملیاتی و در همه دهیاری‌های استان حداقل یک پروژه عمرانی و خدماتی تعریف و عملیاتی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =