کد خبر: 23089
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
مسکن

دو هزار خانوار از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی درزنجان بهره مندشدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت:از مجموع ۴۲۳۰ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی از محل اعتبارت سال ۱۴۰۰، ۲ هزار فقره تسهیلات یعنی معادل ۴۷ درصد در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده است .

خواجه‌ای افزود: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد تاسقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستا‌ها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، گفت: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در سطح استان زنجان، ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شدند افزود: ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی برابر با ۵۵ درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شده است که با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و ساز‌ها در مناطق روستایی، این میزان افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =