تخت کرونا

بابایی با اشاره به اهمیت مقابله با شیوع بیماری کرونا در البرز گفت: شیوع بیماری کرونا در البرز در وضعیت سیر نزولی قرار دارد.

به گزارش روستانیوز، مهرداد بابایی در خصوص وضعیت کرونا در البرز گفت: وضعیت رنگ بندی کرونا در شهرستان کرج و اشتهارد زرد و در دیگر شهرستان های استان آبی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه روند نزولی شیوع بیماری کرونا را شاهد هستیم و تا کنون موردی از کشف سویه جدید اومیکرون در آفریقا دیده نشده است به اهمیت رعایت قوانین بهداشتی اشاره و اظهار کرد: ویروس جدید آفریقایی مانند دلتا کرونا است که قدرت سرایت بالاتری دارد و مقاومت کمتری در برابر واکسن های موجود دارد.

وی ادامه داد: واکسن های تولید داخلی تا حدود قابل توجهی نسبت به کاهش شیوع بیماری و جهش جدید آن مقاومت دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: کادر درمان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند ممکن است در برابر کرونا مقاومت داشته باشند از این رو توصیه به دریافت مرحله سوم واکسن کرونا می شود.

به گفته بابایی تزریق مرحله سوم واکسن کرونا پس از تزریق مرحله دوم ممکن است و افراد با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می توانند از این امکان بهره مند شوند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ گزارشی از ابتلا به سویه جدید بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =