کد خبر: 22991
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
روستای رویین

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ینکه با وزارت نیرو توافق کردیم که در زمینه آب شرب روستاها در کشور کمک کنیم، گفت: کرمان نیاز بیشتری به نقش آفرینی در این موضوع دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح آبرسانی به ۶۳ روستای محروم استان کرمان در روستای زین آباد رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در استان کرمان در سال جاری پروژه‌های محرومیت زدایی فراوانی با موضوعات مختلف توسط نیروهای جهادی بسیج و با همکاری دستگاه‌های مسئول و خیرین برای خدمت به مردم انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از این موضوعات، آب شرب روستاها است که سپاه ثارالله استان کرمان و سایر دستگاه‌ها تلاش کردند و در مجموع حدود ۴۰۰ روستا را در سال جاری برنامه ریزی کردند که آب شرب آنها شبکه سازی و ایجاد شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در برنامه امروز ۶۳ روستا به نیت ۶۳ سال سن مبارک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مورد بهره برداری قرار گرفت و این عدد در سالگرد شهادت سردار دل‌ها و هفته پاسدار تکرار خواهد شد تا عدد روستاها به ۴۰۰ روستا برسد.

سلیمانی با بیان اینکه البته بقیه روستاها نیز در دستور کار قرار دارند، ابراز داشت: ما با وزارت نیرو توافق کردیم که در زمینه آب شرب روستاها در کشور کمک کنیم و استان کرمان نیاز بیشتری به نقش آفرینی در این موضوع وجود دارد.

بسیج به کمک اقتصاد روستاها می‌آید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه نقش آفرینی‌های سپاه و بسیج در موضوع محرومیت زدایی بسیار وسیع و گسترده است، افزود: در کنار مردم به خصوص مردم مناطق محروم و روستاها هستیم.

وی گفت: در زمینه آب شرب، ساخت مسکن برای محرومان، جاده‌های روستایی، اقتصاد روستا در زمینه دامداری، باغداری، کشاورزی و موضوعاتی که مبتنی بر تولیدات خانگی و تولید در واحدهای کوچک روستایی باشد؛ کمک و تسهیل گری می‌کنیم تا محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

سلیمانی اظهار کرد: سایر زیرساختهای مورد نیاز شامل مسجد، مدرسه و… موضوعاتی است که بسیج سازمندگی در طول سال در کشور در دستور کار قرار داده و معمولاً سالیانه چندین هزار پروژه را در موضوعات مختلف انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از استان‌های بسیار موفق و فعال استان کرمان است که در حوادثی مانند سیل و زلزله سپاه ثارالله استان کرمان به سرعت نقش آفرینی کرده و به مسائل و مشکلات رسیدگی کرده و توانسته نیازمندی‌های مردم تا حدی که ممکن باشد پاسخ بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =