کد خبر: 22975
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
آبرسانی

آبرسانی به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی در خوزستان در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:آبرسانی به این روستا‌ها در مراحل پایانی قرار دارند و برنامه ما زیر پوشش  و اتصال  روستا‌ها به خطوط فاضلاب می‌باشد.
محمد رضا کرمی نژاد افزود: با بازسازی تصفیه خانه موجود و ساخت تصفیه خانه‌های جدید در تلاش هستیم که هم کیفیت و هم کمیت آب شرب در استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: عمده  مجتمع‌های آبرسانی روستایی دشت آزادگان به خط آبرسانی  غدیر متصل  و در شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان نیز اقدامات موثری انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه  ساخت و نصب ۱۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن در شهر‌های آبادان و خرمشهر در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ساخت و نصب آب تصفیه کن به ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در آبادان توسط یک سرمایه گذارکه در مرحله انعقاد قرارداد می باشد ، نصب دو مجتمع آب شیرین کن به ظرفیت  ۱۵ و نیم هزار متر مکعب در خرمشهر و جزیره مینو و ساخت آب شیرین کن به ظرفیت ۴۸ هزار متر مکعب با استفاده از تهاتر نفت در آبادان و خرمشهر از جمله طرح‌های ساخت آب شیرکن در این دو شهرستان است.

کرمی نژاد گفت: در شمال خوزستان وضعیت مناسب و افزایش ظرفیت  در دستور کار است و  برای آبرسانی به مناطق شرقی و  شمال شرقی استان از جمله  ایذه و باغملک حفر چاه‌های جدید انجام می شود.

بیشتر بخوانید : پیشرفت طرح آبرسانی غدیر برای تامین آب در خوزستان + فیلم

وی ادامه داد: ظرفیت مصرف آب استان  ۲ میلیون متر مکعب در شبانه روز می‌باشد که با کاهش هدر رفت آب و مدیریت منابع آبی در وضعیت فعلی در جهت تامین آب مشکلی وجود نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =