کد خبر: 22682
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
افزایش پهنای باند اینترنت در روستا‌های کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: پهنای باند اینترنت ۳۵ روستای استان از حدود ۶ تا ۱۲ مگابایت به ۱۰۰ تا یک هزار مگابایت افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، آزاد حکمت با اشاره به اینکه  به منظور ارائه اینترنت مخابراتی با کیفیت بالاتر به مشتریان ساکن در نقاط روستایی  این اقدامات صورت گرفته است، افزود: عملیات برگردان در روستا‌های گلالی و وینسار ازبستر فایبر هوم، بر روی CWDM اجرا شده و میزان ۱۰۰ مگابایت پهنای باند به آن‌ها اختصاص داده شد.

وی افزود: نصب سوئیچ در مرکز کلکان با UPLINK ۱۰۰۰ مگابایت و برگردان روستا‌های کلکان، آب باره، عالیجان، بست، بناوچان، توکلان، دره وزان، شریف آباد، گل قلعه، کانی سفید، کیله کبود، ظفر آباد، چول بلاغ و کتک را از دیگر پروژه‌های انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به نصب سوئیچ در مرکز کوله دیواندره اشاره کرد و گفت: همچنین یک هزار مگابایت پهنای باند به روستا‌های قجر، هزارکانیان، زاغه علیا و سفلی، آق‌بلاغ، ابراهیم آباد، زاغه و کپک اختصاص یافت.

حکمت به نصب سوئیچ در مرکز سنته سقز و اختصاص هزار مگ پهنای باند به شهر صاحب و روستا‌های باشماق، گورباباعلی، کرفتو و قلعه کهنه اشاره کرد و افزود: در مرکز بوریدر سوییچ اختصاصی نصب شده و میزان یک هزار مگابایت پهنای باند به روستا‌های بوریدر، چشمیدر، دژن، پایگلان، بیساران و هرسین تعلق گرفت.

وی گفت: با توجه  به نیاز روز افزون مشتریان به بستر‌های دیتا و انجام امورات خود بر این بستر، پروژه‌های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =