کد خبر: 22655
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
تاکستان

شهرستان تاکستان بیشترین سهم تولید کشمش در استان را دارد و حدود ۷۰ درصد انگور تولیدی استان قزوین به روش‌های آفتابی و تیزابی به کشمش تبدیل می شود.

به گزارش روستانیوز، رجب رحمانی نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی در سفر دکتر قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به شهرستان تاکستان گفت: باید به زحمات و دسترنج ۱۷ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این شهرستان توجه شود و با توسعه صنایع تبدیلی و صادرات، برای قشر زحمتکش روستایی اشتغال زایی و ایجاد ثروت کرد تا آینده روشنی برای باغداران و کشاورزان شهرستان تاکستان داشته باشیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برای حفظ ویژگی محصول انگور و کشمش تاکستان باید از بهره برداران حمایت شود، گفت: شهرستان تاکستان بیشترین سهم تولید کشمش در استان را دارد و حدود ۷۰ درصد انگور تولیدی استان قزوین به روش‌های آفتابی و تیزابی به کشمش تبدیل می شود.

رحمانی با بیان اینکه بیشتر مردم شهرستان تاکستان به شغل کشاورزی مشغول هستند، افزود: بهترین گزینه جایگزین صادرت غیر نفتی توجه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران این بخش است.

وی با اشاره به مشکلات اتحادیه تاکستان و در مخاطره قرار گرفتن زحمات باغداران و کشاورزان گفت: با قول مساعد دکتر قادری فر، وزارت تعاون و وزارت جهاد کشاورزی این مشکل به زودی بر طرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =