کد خبر: 22528
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
مسکن روستا

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور :مناطق زلزله زده و سیل زده در کشور از اولویت‌های کاری ماست و می خواهیم در این مناطق ساخت مسکن، مقاوم سازی، اجرای طرح هادی و تسهیلات را رونق دهیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اراک،حجت‌الاسلام روحانی نژاد  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ضمن ارائه گزارش از روند ساخت مسکن و مقاوم سازی مسکن روستایی و تسهیلات در این بخش از تحقق و اولویت این مهم در بنیاد مسکن خبر داد.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از مسکن روستایی زیر ۲۵ هزار نفر مقاوم‌سازی و بازسازی شده است و بنیاد مسکن کشور در فصل جدید خود توانسته وام های روستایی را هم به ۲۰۰ میلیون تومان برساند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور همچنین به اولویت بنیاد در مناطق کمتر برخوردار و محروم کشور هم اشاره کرد و گفت: مناطق زلزله زده و سیل زده در کشور از اولویت‌های کاری ماست و می خواهیم در این مناطق ساخت مسکن، مقاوم سازی، اجرای طرح هادی و تسهیلات را رونق دهیم.

حجت الاسلام روحانی نژاد یادآور شد بازسازی و بهسازی و مقاوم سازی در برابر بلایای طبیعی در روستاهای در معرض خطر سال‌هاست که آغاز شده و از ۴۰ هزار روستا که بالای ۲۰ خانوار هستند 21 هزار روستا طرح‌های هادی در آنها اجرا شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: در طرح جدید دولت و ساخت یک میلیون مسکن ۴۰۰ هزار واحد آن تعهد بنیاد مسکن است که  ۲۰۰ هزار واحد آن در روستا و 200 هزار واحد آن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است  که آورده روستائیان ۲۵۰ میلیون تومان و آورده شهرنشین ها ۳۰۰ میلیون تومان می باشد.

آیت اله دری نماینده  ولی فقیه نیز ضمن اشاره به مسئولیت‌های خطیر بنیاد مسکن به ویژه در بخش مسکن روستایی گفت: نظارت در این بخش بسیار مهم است هم مقاوم‌سازی هم مصالح استاندارد و هم کمک به محرومان که شاید توان آورده و یا بازپرداخت اقساط مسکن را ندارند.

آیت الله دری افزود: شناسایی مناطق زلزله زده و سیل زده روستایی باید در اولویت کاری قرار گیرد و افرادی که مسئولیت این کار را دارند فنی کاردان و کاربلد باید باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =