کد خبر: 22517
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
علی اکبر محرابیان

وزیر نیرو گفت: کمیسیون عمران مجلس از طرح آب رسانی به روستاها و مناطق محروم دفاع و حمایت کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما؛ علی اکبر محرابیان که عصر امروز به منظور پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون عمران با موضوع تنش‌های آبی کشور در مجلس حاضر شده بود، در حاشیه جلسه این کمیسیون گفت: با اینکه وضعیت بارش‌های در سال آبی جاری به صورت متوسط خوب بوده است، اما جوابگوی کسری‌های سال‌های گذشته نیست، مردم و کشاورزان مصرف آب را مدیریت کنند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و طرح‌های حوزه آب روستایی و شهری در این جلسه بررسی شد، افزود: کمیسیون عمران مجلس از طرح آب رسانی به روستا‌ها و مناطق محروم دفاع و حمایت کرد.
محرابیان ادامه داد: در دولت جدید تلاش می‌کنیم طرح‌های آب شرب در شهر‌هایی که در تنش آبی به سر می‌برند، فعال کنیم.
آقای محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس نیز با ابراز امیدواری برای تامین آب شرب کشور گفت: با توجه به برنامه‌های وزیر نیرو و بهبود وضعیت اعتباری در بودجه، دغدغه کمبود آب شرب در شهر‌ها و روستا رفع شود.

تاکید وزیر نیرو بر فعال کردن طرح‌های نیمه‌تمام و غیر فعال
وزیر نیرو مهمترین برنامه این وزارتخانه را فعال کردن طرح‌های نیمه‌تمام و غیر فعال با استفاده از منابع بودجه‌ای و احکام بودجه و به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی اعلام کرد.
اقای محرابیان در حاشیه حضور در کمیسیون عمران مجلس گفت:در ابتدای این جلسه وضعیت بارش‌ها و جو کشور را مرور کردیم، این در حالی است که سال گذشته سال آبی بسیار سختی بود و ۳۷ درصد کاهش نزولات نسبت به وضعیت ۵۰ سال گذشته داشته‌ایم و حتی نسبت به سال گذشته آن شاهد کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها بودیم.
وی افزود: در سال آبی جاری وضعیت بارش‌ها به طور متوسط خوب بوده و تقریباً معادل شرایط نرمال است، ولی این موضوع به معنای جبران کسری‌های ما نیست.
محرابیان با بیان اینکه از مردم و کشاورزان می‌خواهم در مصرف آب به شدت صرفه‌جویی کنند اضافه کرد: در برخی استان‌ها شرایط بارش و باران آن‌ها در وضعیت سخت و بحرانی است که امیدوارم در ماه‌های آینده این موضوع بهبود پیدا کند.
وزیر نیرو ادامه داد: برخی شهر‌های ما در تنش آبی به سر می‌برند و تلاش کردیم که با شروع دولت جدید پروژه‌های تأمین آب شرب در برخی شهر‌ها را دنبال کنیم و این اقدام تا حدود قابل توجهی هم انجام شده است.
وی با تاکید بر آبرسانی به روستا‌ها و مناطق محروم کشور افزود: وزارت نیرو برنامه خود را در چارچوب شورای جهاد آبرسانی به کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد که امیدوارم با بسیج عمومی همه متخصصین و گروه‌های جهادی و نهاد‌های انقلابی و پیمانکاران ذیل شرکت‌های آبفای استانی کار جهادی و قوی در سراسر کشور انجام دهیم و بتوانیم در یک زمان محدود مشکلات آب شرب روستا‌ها را برطرف کنیم.
وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حوزه دیپلماسی آب هم گزارش‌های خوبی ارائه و مباحث خوبی مطرح شد، و تکمیل پروژه‌های انتقال آب را بررسی کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =