کد خبر: 22430
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
ذرت علوفه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تاکنون بیش‌از٣٠ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجید فیاضی با اشاره به اینکه ایرانشهر بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده اظهارداشت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ٢ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان همچنان در حال انجام است. 

وی با اشاره به اینکه حدود ٧٠ درصد ذرت علوفه‌ای تولیدی ایرانشهر به خارج از سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان این شهرستان بیش‌از۶٠ هزار تن ذرت علوفه‌ای تا پایان آذر از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش‌از۴٠٠ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت ذرت در این شهرستان مشغول بکار هستند تصریح کرد: دامداران این منطقه به‌منظور افزایش ارزش غذایی و طول مدت نگهداری پس از برداشت ذرت علوفه‌ای اقدام به ذخیره‌سازی آن در سیلو می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبود باران در سال گذشته و تداوم آن در سالجاری قیمت علوفه افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود درآمد خوبی نصیب کشاورزان شهرستان ایرانشهر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =