کد خبر: 22348
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
مجتبی یوسفی 

اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، گفت: مهمترین مسئله خوزستان آب است؛ در اکثر بازدیدهای منطقه‌ای که از مناطق محروم حوزه انتخابیه خود داشتم موضوع بی‌آبی در صدر مشکلات این مناطق قرار گرفته است. با تلاش‌های صورت گرفته و مکاتباتی که با وزارت نیرو داشتیم بخشی از روستاها آبرسانی شد، باید این آبرسانی به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته آبرسانی به ۴۷۱ روستای دیگر خوزستان در حال انجام است و برنامه‌ریزی لازم برای پایداری آب این روستا‌ها صورت گرفته است، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی قلعه سحر که شامل ۱۹ روستا و شهر الهایی در حال اجرا است و امیدواریم تا اواخر آبان ماه این پروژه آبرسانی به سرانجام قابل قبولی ختم شود.

اعتباراتی برای حل مشکل بی آبی در نظر گرفته شده است

وی ادامه داد: اعتباراتی در بودجه ۱۴۰۰ برای حل مشکل آبرسانی خوزستان اختصاص داده شد، بنده به عنوان مسئول کمیته عمران در کمیسیون تلفیق برای حل مشکلات آب، فاضلاب و اعتبارات مورد نیاز تمام تلاش خود را کرده تا در جهت تامین اعتبارات، بخشی از مشکلات شهری اهواز را برطرف کنم.

حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فاضلاب اهواز در نظر گرفته شد

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای را با مدیرکل امور مالیاتی و شهرداری برگزار کردیم و پیگیر مالیات بر افزوده دهیاری‌ها و شهرداری شهرهای اهواز، کارون، ویس، ملاثانی، شیبان و حمیدیه بودیم، در کنار این موضوع مردم در بخش حوزه زیرساختی مانند آب و فاضلاب دچار مشکل هستند و حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای فاضلاب، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای آب‌های سطحی اهواز و ۲ هزار و ٢٢٦ هزار میلیارد تومان برای ظرفیت ماده ۵۶ اعتبار در نظر گرفته شد.

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران از مناطق فرسوده اهواز

وی ادامه داد: بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران از مناطق فرسوده اهواز و منطقه زلزله زده و همچنین بازدید از پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب شهری اهواز در دستور کار قرار داشت، انتظارمان از استاندارد شهر اهواز این است که  تلاش خود را در جهت رفع مشکلات مردم انجام دهد.

مردم به دنبال مصوبات سفر ریاست جمهوری هستند

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: خوزستان جزو نخستین سفرهای استانی ریاست جمهوری بود، اما بیشتر مردم این شهر به دنبال مصوبات این سفر هستند، باید توجه کنیم که سفرهای نخستین استانی ریاست جمهوری بدون مصوبات تعریف می‌شد، امیدواریم این موضوع در روزهای آینده و سفرهای دیگر به این استان‌های جنوبی به گونه دیگر تعریف شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بازدیدی از پروژه های آبرسانی روستایی در منطقه مرکزی قلعه سحر،ویس، ملاثانی، شیبان و حمیدیه داشتیم؛ جلسه‌ای با مدیران بازنشستگان کشوری و لشگری و سازمان تامین اجتماعی برگزار کردیم و توجه به موضوعات امنیتی کشور در استان‌های مرزی منجمله خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =