کد خبر: 22234
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
باغ گردشگری کشاورزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای ارائه خدمات توریستی و گردشگری به مسافران تاکنون بیش از ۵۰۰ مرکز اقامتی در استان اردبیل راه اندازی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، نادر فلاحی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای اقامتی و تورهای گردشگری با بیان اینکه تعداد مراکز اقامتی در استان اردبیل در سال جاری افزایش خواهد داشت، اظهار کرد: در جهت ایجاد رفاه و تنوع در ارائه خدمات گردشگری در استان در مناطق روستایی اقامتگاه‌های بوم گردی، مجتمع گردشگری اقامتی، اردوگاه و در مناطق شهری نیز هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از این اقامتگاه با توجه به قدمت احداث نیاز به بازسازی و نوسازی دارد افزود: جهت رضایت مندی گردشگران و افزایش ورود مسافرین به اردبیل اقدام به ارائه تسهیلات ویژه برای نوسازی این اماکن کرده ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: این اعتبار به‌صورت تسهیلات کم‌بهره در اختیار افراد متقاضی قرار خواهد گرفت تا در راستای تجهیز و نوسازی واحدهای خود به کار گیرند.

فلاحی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی این اماکن اقامتی در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: با بهبود زیر ساخت‌های گردشگری و اقامتی در استان شاهد رونق گردشگری و جلب رضایت مسافران خواهیم بود.

فضای مجازی بستر مناسبی برای توسعه گردشگری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به ضرورت توجه به قابلیت‌های فضای الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی در جذب گردشگران تاکید کرد و افزود: در این زمینه طرح راه اندازی دفاتر گردشگری و استفاده از فضای کسب و کار اینترنتی در دستور کار قرار دارد.

وی به طرح احداث دپارتمان‌های گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد دپارتمان گردشگری یکی از نیازهای حوزه گردشگری است و با ایجاد این دپارتمان در تمامی زمینه‌های گردشگری می‌توان مسائل و مشکلات را احصا و رفع کرد.

فلاحی از ارائه تسهیلات کم بهره جهت خرید خودروهای مجهز ویژه تور لیدرهای گردشگری خبر داد و بیان کرد: با این اقدام کسب و کار دفاتر گردشگری رونق یافته و در راستای جذب گردشگری و ارائه خدمات مناسب اقدامات مؤثری انجام خواهد شد.‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: با راه‌اندازی گردشگری کشاورزی و ایجاد تورهای بازدید از مراکز کشت و صنعت استان و تالاب‌ها قدم‌های جدیدی در گردشگری اردبیل برداشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =