کد خبر: 22177
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
روستا

از مجموع یک هزار روستای استان همدان، حدود ۴۰۰ روستا دارای ویژگی‌های ممتاز و برجسته در صنعت گردشگری برای حضور مسافر هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: یکی از ویژگی‌های صنعت گردشگری در دنیای امروز بهره مندی از جاذبه‌های روستایی برای حضور مسافر و گردشگر است که برهمین اساس سرمایه گذاری در حوزه گردشگری روستایی باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

فرهاد فرزانه افزود: استان همدان بیش از یک هزار روستا دارد که هر کدام از این روستا‌ها بیانگر بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن این سرزمین تاریخی است که باید زمینه جذب و حضور گردشگران در این مناطق برای پویایی و شکوفایی اقتصاد استان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در این میان بیش از ۴۰۰ روستای استان همدان دارای ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فرد گردشگری و طبیعی هستند که معرفی این ظرفیت‌ها با هدف جذب گردشگر بسیار مهم و ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: بیش از ۹۰ نوع غذا و ۴۵ نوع آش محلی و سنتی در این استان پخت می‌شود که معرفی آن‌ها می‌تواند جاذبه‌های ممتاز برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در این استان و روستا‌های این منطقه باشد.

فرزانه با اشاره به اینکه گردشگران برای سفر به مناطق مختلف به دنبال آشنایی با جاذبه‌های محلی هستند، افزود: برهمین اساس تلاش برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان همدان نقش موثری در رشد و شکوفایی این صنعت و رونق اقتصادی استان با حضور گردشگر دارد.

استان همدان بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد که برهمین اساس در ردیف پنج استان گردشگر پذیر کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =