کد خبر: 22041
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
منصور

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مرتع‌داری تلفیقی در سطح ۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور در مدت ۲ سال انجام می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشارزی استان چهارمحال و بختیاری، مسعود منصور در نشست صمیمی کشاورزان و دامداران استان چهارمحال و بختیاری با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس و مدیران عالی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در شهرستان بروجن بیان کرد: این طرح با هدف احیای مراتع‌دارای، پروانه چرای قدیمی و سنتی در قالب طرح‌های مرتع‌داری نوین اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طرح کاداستر در ۸۳ درصد از سطح چهارمحال و بختیاری انجام شده است و ۱۷ درصد کاداستر زمین‌های باقی‌مانده در این استان نیز تا پایان امسال انجام می‌شود.

منصور به مشکلات شنیده شده از روستای شیخ‌شبان اشاره و تصریح کرد: برای رفع مشکلات تداخل زمین‌های مستثنیات و اراضی ملی در کشور مانند روستای شیخ‌شبان این استان نیز بررسی‌های دوباره و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد تا حقوق مردم تضییع نشود.

وی در پایان گفت: با توجه به خشکسالی‌ها در نقاط مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری، مرتع‌داران برای تهیه نهاده‌های دامی با مشکلاتی مواجه هستند که برای رفع این مشکل در سطح ملی و استانی اقدام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =