کد خبر: 22009
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
آبرسانی

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت:۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای امسال و سال آینده به استان سمنان تخصیص یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان، صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهوری گفت:  این تسهیلات برای راه اندازی واحد‌های اشتغال کوچک و زودبازده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و صندوق امید پرداخت می‌شود.

مرتضوی به ظرفیت‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: توجه به مزیت‌های این استان در زمینه صنعت، معدن و کشاورزی می‌تواند نرخ بیکاری را کاهش داده و درآمد سرانه را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: با حضور ۲۴ دستگاه اجرایی در نشست کارشناسی که با حضور نمایندگان فعال سازمان برنامه و بودجه به‌عمل‌آمده، نیاز‌های استان سمنان در زمینه زیربنایی، صنعت و معدن، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان، آب‌وخاک و کشاورزی جمع‌آوری شد.

مرتضوی افزود: راه برون رفت از مشکلات در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شد که بخش قابل‌توجه آن شامل کمبود فضا‌های آموزشی و ورزشی، بهداشت و درمان، گازرسانی و آب‌رسانی روستا‌ها در میان‌مدت حل می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری تصریح کرد: عمده‌ترین نیاز کشور به‌لحاظ خشکسالی متعدد، نیاز به آب است که نه‌تن‌ها استان سمنان بلکه بسیاری از استان‌ها با این مشکل مواجه هستند و برنامه‌ریزی مدیریت مصرف و تامین منابع لازم در حوزه لایروبی قنات و توسعه آبیاری مکانیزه توسط وزارت نیرو انجام و اعتبار‌های لازم پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =