کد خبر: 21990
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
نیکزاد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: روند بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در اثر زلزله در منطقه بازفت مورد بررسی قرار گرفت، خوشبختانه در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته، اما لازم است روند بازسازی واحدهای مسکونی سرعت بیشتری پیدا کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد ۱۳ آبان در بازدید از مناطق زلزله‌زده کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی بازدید از منطقه زلزله‌زده در کوهرنگ و براساس بررسی‌های انجام شده در منطقه بازفت حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در اثر زلزله تخریب شده که نیاز به احداث مجدد این واحدهای مسکونی وجود دارد، همچنین حدود ۳۰۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: روند بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در اثر زلزله در منطقه بازفت مورد بررسی قرار گرفت، خوشبختانه در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته، اما لازم است روند بازسازی واحدهای مسکونی سرعت بیشتری پیدا کند، بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده و هماهنگی لازم با مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری صورت گرفت و مقرر شد نیروی انسانی و ماشین‌آلات از سایر استان‌های کشور برای کمک‌رسانی به منطقه بازفت ارسال شوند.

وی ادامه داد: در خصوص ارسال اسکلت پیچ و مهره‌ای باید با سرعت بیشتری کار انجام می‌شد، طی روزهای آینده این اقلام به منطقه بازفت خواهد رسید، همچنین برای ارسال میلگرد به منطقه هماهنگی‌های لازم انجام شده و تولید بلوک سقفی، بلوک دیواری و تیرچه در منطقه آغاز شده است.

نیکزاد عنوان کرد: دو هفته آینده مجددا سفری به منطقه زلزله‌زده بازفت در شهرستان کوهرنگ انجام می‌شود و قطعا در این مدت روند بازسازی واحدهای مسکونی تخریب‌شده سرعت بیشتری پیدا می‌کند، حدود چهار ماه فرصت در نظر گرفته شده است که کار بازسازی و یا تعمیر این واحدهای مسکونی انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: مشکلاتی نیز در خصوص برخی زیرساخت‌ها مانند آب‌رسانی در روستاها و مناطق زلزله‌زده وجود دارد که باتوجه به جلسات تشکیل شده در تهران و عنایت وزیر نیرو به این مناطق مقرر شد برآورد ریالی این مشکلات صورت بگیرد و هماهنگی لازم با وزیر نیرو جهت تامین اعتبار انجام شود تا برای حل مشکل آب شرب روستاها اقدامات لازم صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =