کد خبر: 21988
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
کم آبی

استاندار یزد در این نشست با بیان این که این جلسه اولین جلسه شورای اداری از زمان استاندار شدن وی است، اظهار کرد: در خصوص دولت مردمی به عنوان شعار دولت سیزدهم روایتی از موجود است که مربوط به زمان رحلت پیامبر (ص) است و در آن سه توصیه و سه نکته بازدارنده از سوی پیامبر نقل شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهران فاطمی با بیان این که این روایت مربوط به زمان قبل از رحلت ایشان است، گفت: مسجد از انبوه مردم پر شد و در این شرایط خاص بر منبر رفت و پیام وحی را رساند که یکی از با عظمت ترین فرمان‌های خود را برای دولت مردان پس از خود فرستاد.

وی افزود: پیامبر از دولت مردان خواستند تا موکدا با مردم مهربان باشند، بزرگسالان را گرامی دارند،  برای ناتوانان دلسوزی کنند و دانشمندان امت را گرامی دارند اما بر حذر داشتند که مبادا بر مردم اسیب رسانده و خوارشان کنند، مبادا مردم را به فقر بکشانند و از دین دربرند و مبادا که راه دسترسی خود را برانها ببندند و گونه ای برنامه ریزی کنند که نسل ایشان بریده شود.

به گفته استاندار یزد حدیث مذکور برای نقشه راه خدمت کردن به مردم است و باید مبنای سروک خود در دولت سیزدهم بر این فرمان باشد.

وی با اشاره به این که مسیله آب مهمترین مسیله استان است، گفت: ما استانی با اقلیم خشک و متوسط بارندگی کمتر از 100 میلیمتر و خشکسالی‌های پی در پی هستیم که این موارد مزید بر علت شدند.

استاندار یزد با بیان این که ما حدود 360 روستا را با تانکر آبرسانی می‎کنیم، گفت: هر چند با مجمع نمایندگان استان اهتمام شده است و تلاش کردیم تا خط اول اب و افزایش اب را داشته باشیم اما خط دوم مصوبه رهبر انقلاب بوده و 14 سال است پیشرفت قابل قبولی نداشته است از طرفی خط اول هم به کررات مورد تهدید قرار گرفته است.

وی با باین این که اخیرا در یک هفته سه بار به خط انتقال آب یزد تعرض شده گفت: شخصا با شخص وزیر و استاندار اصفهان صحبت کردم و تصمیماتی با تاکید بر حفظ امنیت خط گرفته شد.

فاطمی با بیان این که تامین اعتبارات اجرای این خط و تسریع عملیات اجرای این خط به سمع و نظر هیات رییسی برسانید، خواستار شد: در کنار تولید و تامین منابع اب و پیگیری سند سازش با کم آبی در استان یزد، جز انتقال آب نمیتوانیم جایگزین دیگری داشته باشیم.

وی با بیان این که درخواست داریم که در حوزه تسریع اجرای خط دوم انتقال و همچنین تامین امنیت خط اول به صورت ویژه و جدی اقدام شود، گفت: هر زمان که به خط انتقال تعرض می‌شود تاب‌آوری ما کمتر از 24 ساعت است و بلافاصله در تامین آب شرب با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: تخصیص انتقال آب یزد نزدیک به 90 میلیون متر مکعب در سال است که هیچ زمانی بیشتر از 60 تا 65 میلیون متر مکعب آب از این خط به استان یزد منتقل نشده است.

استاندار خاطرنشان کرد: تعرض به این خط و ایجاد مشکل برای این خط آب و سلامت مردم را به صورت ویژه دچار چالش جدی می‌کند و به صورت جدی پیگیر رفع این موضوع هستیم و خواستاریم تا پیام عطش مردم یزد را به ریاست محترم جمهور برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =