کد خبر: 21971
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کشاورزی

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل پست استان، فضای اختصاصی الکترونیکی در سامانه‌های بازار و روستا بازار اداره پست به منظور معرفی محصولات و کالاهای تولیدی در اختیار شبکه تعاونی‌های روستایی استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ایرج صفایی افزود: باتوجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود پیرامون توسعه فضای کسب و کار و تجارت الکترونیک در حوزه روستایی و به منظور ایجاد توسعه ظرفیت ها و همکاری های مشترک باتوجه به جمعیت روستایی استان این تفاهم نامه بین اداره کل پست استان کرمانشاه و سازمان تعاون روستایی استان منعقد شده است.

وی یکی از اهداف این تفاهم‌نامه را توسعه همکاری‌ها در راستای اجرا و پیاده سازی طرح های تولیدی و اشتغال زا، برنامه ریزی و همکاری در راستای آموزش های لازم به جامعه هدف روستایی و فعالان در توسعه حوزه تجارت الکترونیک عنوان کرد.  

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به ظرفیت بالای شرکت پست و وجود سامانه بازار الکترونیکی شرکت ملی پست ایران می‌توان محصولات تولید شده در سطح روستاها را توسط تشکل‌های زیرپوشش تعاون روستایی به بازار مصرف کل کشور ارسال کرد.

هم اکنون حدود ۲۸۰ تشکل و اتحادیه با ۲۰۰ هزار نفر عضو در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی، دامداری، زنان روستایی، تعاونی های تولید، سهامی زراعی، نظام های صنفی و خبرگان بخش کشاورزی زیرپوشش سازمان تعاون روستایی کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =