روستاهای آذربایجان‌غربی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون هشت‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و آبادانی روستاهای این استان به حساب دهیاری‌ها واریز شده‌است.

به گزارش روستانیوز به نقل ازایرنا، رحمان بوداغی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستاهای تکاب افزود: همچنین بیش از ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی، آتش‌نشانی و جمع‌آوری پسماند در اختیار دهیاری روستاهای آذربایجان‌غربی قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت عمرانی روستاها از نقطه مطلوب فاصله دارد اما تخصیص و هزینه کرد این اعتبارات موجب آبادانی و تغییر سیما و منظر روستاهای آذربایجان غربی شده، اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه باید ۷۰ درصد روستاهای استان از امکانات مخابراتی بهره‌مند شوند اما اکنون بیش از ۲هزار و ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی تحت پوشش شبکه های ارتباطی و مخابراتی قراردارد که با ۸۸ درصد، جلوتر از هدف‌گذاری برنامه ششم است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ادامه‌داد: علاوه براین ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای این استان در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است.

بوداغی با بیان اینکه ۲هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده اضافه‌کرد: ۶۰ درصد بودجه‌های دهیاری‌ها باید جهت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌های روستایی هزینه شود.

وی بیان‌کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی دفتر امور روستایی آذربایجان‌غربی آموزش اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها و آشنا شدن آنان با وظایف و اختیارات است از این‌رو لازم‌است شوراهای روستاها نسبت به تهیه بانک جامع اطلاعاتی روستاها اقدام‌کنند.

۸ هزار میلیارد ریال برای توسعه روستاهای آذربایجان‌غربی پرداخت‌شده است

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با گرامی‌داشت ۱۳ آبان گفت: شورای اسلامی و دهیاران نباید تنها به فکر اجرای طرح‌های عمرانی باشند بلکه باید تولید، ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توسعه روستاها و افزایش رفاه روستاییان را در دستورکار خود قراردهند.

امیر ستوده‌فر افزود: توسعه پایدار کشور ارتباط مستقیمی با توسعه روستاها دارد از این رو عمران و آبادانی و رونق اقتصادی مناطق روستایی برای توسعه همه جانبه و پایدار کشور امری ضروری و حیاتی است.

وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه همه جانبه کشور باید توسعه روستاها در اولویت قرارگیرد ادامه‌داد: برای دستیابی به اهداف توسعه روستاها، آموزش و آگاهی از وظایف شوراها و دهیاران و آشنایی آنان با قانون‌ها و دستورالعمل‌ها بسیار مهم‌است.

فرماندار تکاب بیان‌کرد: اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاها باید به قانون‌ها و دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مالی نیز مسلط باشند و از دخالت در امور یکدیگر جهت جلوگیری از اختلال در انجام وظایف و اقدامات خودداری کنند.

بیش از ۶هزار و ۳۰۰ نفر عضو شورای اسلامی در ۲هزار و ۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی هستند که ۵۳ درصد آنان جدید الورود هستند؛ هم اینک هزار و ۹۷۵ واحد دهیاری در روستاهای این استان فعالیت می‌کنند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده که ۳۷ درصد از جمعیت آن در ۹۳ روستا سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =