کد خبر: 21854
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
دیشموک

مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در دیشموک با برنامه ریزی و همت متولیان امر رفع و کاهش می‌یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی با حضور معاون دفتر مطالعات رصد پیوست سازمان امور اجتماعی کشور و معاون دبیرخانه شورای اجتماعی وزارت کشور مشکلات زیرساختی بخش دیشموک را مطرح کردند.
بخشدار دیشموک در این جلسه با اشاره به افزایش آسیب ها اجتماعی در دیشموک گفت: میانگین سن قتل نفس در این منطقه به شدت کاهش یافته و به سن نوجوانی رسیده، که این خود زنگ خطر جدی است.
صفا حبیبی فر افزود: برخی ازدواج‌های اجباری و مرد سالاری، فقدان فضای آموزشی، نبود خوابگاه دخترانه، و عدم حضور دختران در دانشگاه‌ها از جمله عوامل این آسیب اجتماعی است.
وی ادامه داد: استفاده نادرست از فضای مجازی، فقر، بیکاری و نبود فضای ورزشی و پارک برای بانوان از دیگر عوامل افزایش تعداد قتل نفس در دیشموک است.
حبیبی فر با تاکید براینکه برای رفع و کاهش این مشکل مسئولان اساتید دانشگاه، روان شناسان و افراد خبره پای کار بیایند و پس از شناسنایی عوامل، راه‌های پیشگیری را ارائه و اجرا کنند.
وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی و عدم دسترسی روستائیان به مرکز بخش دیشموک و شهرستان کهگیلویه افزود: تزریق اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی سبب تعامل مردم با همدیگر و کاهش آسیب‌ها می شود و این مهم نیازمند توجه دستگاه‌های فرهنگی و خدمات رسان است.
امام جمعه دیشموک هم با انتقاد از تکمیل نشدن خوابگاه دخترانه در دیشموک گفت: در بیشتر مناطق بخش دیشموک ۲۷ مدرسه کانکسی وجود دارد، این موضوع یکی از عوامل ایجاد آسیب‌ها است.
حجت الاسلام راوند افزود: برخی از جاده‌های روستایی برای  اجرای آسفالت چندین بار زیرسازی شده اما در سایه بی توجهی ها نیمه کاره رها شده است.
وی با اشاره به موضوع پایان کار شهرداری برای برخی منازل مسکونی در این شهر گفت: برخی موارد در شهر دیشموک پس از گذشت چهار سال از اخذ مجوز پایان کار هنوز انشعاب آب به مالکان داده نشده است.
امام جمعه دیشموک با انتقاد از ارائه برنامه های آسیب‌های اجتماعی به برخی افراد غیر متخصص ادامه داد: مشکلات آسیب‌های اجتماعی به مدیران استانی و معاونت امور اجتماعی استانداری مربوط می شود که باید در این خصوص نیز حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با ابراز تاسف از شیوع آسیب های اجتماعی در بین دختران در دیشموک براثر خودسوزی گفت: در مدارس دخترانه مربی ویژه و یا مشاور برای دختران وجود ندارد و همین امر سبب قتل نفس دختران می شود.
امام جمعه دیشموک با اشاره به حضور مطلوب و موثر طلاب از طرف دفتر آیت الله صافی گفت: استقرار روحانی در روستا‌ها سبب آشنایی والدین با شیوه تربیت فرزند با آموزه‌های دینی می‌شود.
مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیادعلوی هم از بی توجهی ها به دیشموک ابراز نگرانی کرد و گفت: دیشموک دارای رودخانه‌های پرآب و آب و هوا و خاک مستعد است، اما برای استفاده از این ظرفیت ها باید مسئولان پای کار بیایند و آموزش استفاده از این ظرفیت ها را ارائه دهند.
سرهنگ مختاری تاکید کرد: مشکلات اجتماعی دیشموک با آموزش برطرف می‌شود
رئیس آموزش و پرورش دیشموک هم با بیان اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی در دیشموک کم کاری ها زیاد است گفت: سرانه فضای آموزشی به صورت نرمال در دیشموک یک متر و سی سانتی متر است د
ر صورتی که میانگین کشوری هشت و نیم سانتی متر است.
وی افزود: فضای آموزشی در روستا‌ها وجود ندارد که همین مسئله سبب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است.
اژدر ادامه داد: عزمی ملی برای ایجاد زیرساخت‌ها در دیشموک بایستی انجام شود چرا که معلمان ما به خاطر راه ارتباطی بی کیفیت  این منطقه با مشکل مواجه اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =