کد خبر: 21837
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
زعفران

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در مراکز خرید شش شهرستان استان انجام می‌شود.

به گزارش روستانیوز، ایرج ناصری مقدم فزود: خرید این محصول در شهرستان های مشهد، زاوه، تربت ‌جام، تربت ‌حیدریه، رشتخوار و باخرز خراسان رضوی آغاز شده است.
وی با بیان این که محور و هدف اصلی خرید حمایتی زعفران، حمایت از زعفران کاران خُرد است، ادامه داد: خرید زعفران امسال توسط صندوق حمایت از توسعه کشاورزی خراسان جنوبی در سراسر کشور انجام می‌شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی اظهار کرد: محصول زعفران امسال در چهار سطح نگین به ازای هر کیلوگرم ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، شبه نگین ۱۶ میلیون تومان، پوشال مرغوب ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پوشال معمولی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود.
شایان ذکر است، برداشت زعفران از سطح ۹۰ هزار و ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی آغاز شده است. پارسال میزان برداشت زعفران در این استان ۳۰۲ تن بود. زعفران به طور میانگین به ۲۱۰ نفرروز نیروی کار در هر هکتار نیاز دارد و بر این اساس هر هکتار کشت زعفران حدود یک نفر اشتغال دایم را در حوزه تولید این محصول راهبردی ایجاد می‌کند. جمعیت بهره‌برداران بخش کشاورزی مرتبط با کشت زعفران در خراسان رضوی تا سال گذشته ۱۱۷ هزار نفر بود که با احتساب جمعیت پنج نفره برای هر خانوار، شمار افراد منتفع از تولید زعفران در این استان حدود ۵۸۰ هزار نفر است. از مجموع یک میلیون هکتار زمین زراعی و باغی خراسان رضوی ۶/۷۲ درصد زیرکشت آبی و ۳/۲۷ درصد زیر کشت دیم قرار دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =