کد خبر: 21819
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
طرح هادی روستایی

معاون هماهنگی معاونت عمرانی استانداری کردستان گفت: همکاری دهیاریها با بنیاد مسکن در طرحهای عمرانی روند آبادانی روستاهای کردستان را شتاب می بخشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، شهرام ملکی امروز در حاشیه سفر یکروزه اکبر نیکزاد ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان کردستان با بیان این مطلب اظهار کرد: در این سفر که به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرفت چندین طرح عمرانی و زیر بنایی روستایی در شهرستان مریوان به بهره برداری رسید.

وی افزود: اجرای طرح هادی و آسفالت روستایی و واگذاری منازل مسکونی احداث شده در مناطق زلزله زده شهرستان مریوان از مهمترین برنامه های این سفر می باشد.

ملکی در بخشی دیگر از سخنانش خاطر نشان کرد: با تلاش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان تاکنون 52 طرح هادی در روستاهای شهرستان مریوان اجرا و تعداد10 طرح دیگر نیز در دست اجراست و 63 طرح نیز در مرحله بازنگری قرار دارد.

وی تاکید کرد: طرح هادی و آسفالت روستای باشماق شهرستان مریوان با اعتبار بیش از نه میلیارد و 700 میلیون ریال در این سفر به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اذعان داشت: در این راستا همچنین با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن فاز 2 طرح هادی در 18 روستای مریوان آغاز شده و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه طرح هادی در روستاهای کردستان از متوسط کشوری پایین‌تر است به همین دلیل در این سفر مصوب گردید تا در اعتبارات ملی بنیاد مسکن سهم توسعه روستایی کردستان به صورت ویژه پیش بینی شود.

 ملکی همچنین با اشاره به واگذاری بیست و سومین واحد مسکونی احداث شده در مناطق زلزله‌زده روستایی شهرستان مریوان ابراز داشت: در زلزله 5.3 دهم ریشتری 17 فروردین سالجاری در شهرستان مریوان 375 واحد مسکونی در 42 روستا و 2 شهر مریوان و کانی دینار دچار آسیب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان گفت: در این خصوص نیز از 283 واحد تعمیری نیز تاکنون 189 مورد آن به پایان رسیده که برای نوسازی هر واحد 800 میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته که 350 میلیون ریال آن بلاعوض بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =